Artykuł sponsorowany

Tłoczniki Braille'a - przydatne każdej drukarni

Tłoczniki Braille'a - przydatne każdej drukarni

Tłoczniki służą do wykonywania obróbki plastycznej różnego rodzaju materiałów. Są niezwykle popularne w wielu branżach przemysłu, głównie w zakładach zajmujących się produkcją seryjną. Ich działanie opiera się na bardzo prostej zasadzie — tłocznik dzięki sile nacisku tworzy zaplanowany wcześniej kształt. Taki sprzęt pozwala również na wykonywanie informacji na opakowaniach w języki Braille’a. Jakie ma to znaczenie dla drukarni?

Czym są tłoczniki Braille’a?

Podstawowym założeniem tłoczników Braille’a jest wykonywanie na różnego rodzaju opakowaniach kształtów tworzących zapis w światowym systemie czytania i pisania osób niewidomych i słabowidzących. System ten został stworzony w 1852 roku przez Ludwika Braille’a i opiera się na układzie punktów tworzących:

  • alfabet łaciński,

  • liczby,

  • znaki interpunkcyjne.

Tłoczniki Braille’anajczęściej wykonane są z metalu. Wykorzystuje się je zarówno do tłoczenia na płasko w czasie sztancowania, jak i rotacyjnie. Nowoczesna technologia stosowana w wielu drukarniach pozwala na zadruk etykiet i opakowań wykonanych z różnego rodzaju materiałów. Przekłada się to na bardzo szeroki zakres zastosowań i stwarza niemalże nieograniczone możliwości produkcyjne.

Tłoczniki Braille’a w pracy drukarni

Zgodnie z zapisami zawartymi w prawie konieczne jest umieszczanie na opakowaniach leków, a także w ulotkach informacji w formacie dostępnym dla osób niewidomych i słabowidzących. Drukarnie muszą więc mieć odpowiednie wyposażenie, pozwalające na spełnienie wymagań, jakie stawia przed nimi branża farmaceutyczna. Świadomość tego ma m.in. firma Laser Line, która zapewnia swoim klientom możliwość wykonania na opakowaniach zapisów w systemie Braille’a.

Opakowania leków muszą zawierać nazwę leku wraz z jego mocą, chyba że dany preparat występuje tylko w jednej mocy. Dodatkowo firmy farmaceutyczne mogą umieszczać dodatkowe informacje, np. na temat przeznaczenia leku dla określonej grupy wiekowej lub daty ważności.

Obecnie coraz więcej branż otwiera się na potrzeby osób z niepełnosprawnościami, chcąc jak najbardziej ułatwić im swobodne funkcjonowanie w społeczeństwie. Z tego powodu etykiety z symbolami Braille’a oprócz farmacji, pojawiają się także w branży kosmetologicznej, a także podczas znakowania produktów spożywczych i elektronicznych.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.