Artykuł sponsorowany

Techniki wykonywania nadruków reklamowych na odzieży

Techniki wykonywania nadruków reklamowych na odzieży

Nadruki reklamowe na odzieży mogą powstawać w kilku różnych technikach, w zależności od zapotrzebowania i efektu, jaki chcemy uzyskać. Do najczęstszych metod druków należą flex, flock oraz sublimacja. Na czym polegają poszczególne techniki? Czym różnią się od siebie i kiedy mogą być stosowane?

Na czym polega druk sublimacyjny?

Technika druku sublimacyjnego do wykonywania trwałych nadruków wykorzystuje zjawisko sublimacji, czyli przemiany stanu stałego w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Najpierw wzór jest nanoszony na specjalny papier transferowy, a następnie z użyciem pras transferowych przenosi się go na docelowe podłoże. Cząsteczki pigmentów, które znajdują się na papierze pod wpływem docisku oraz wysokiej temperatury wnikają w strukturę materiału jako gaz. W ten sposób barwnik przesiąka w tkaninę i dokładnie oplata jej włókna.

Znakowanie odzieży metodą sublimacji oferuje Centrum Reklamy MINICOM. Wysoka jakość i trwałość nadruków o wyrazistych kolorach i konturach decydują o popularności tej metody. Gładkie przejścia tonalne i idealnie odwzorowana kolorystyka to największe atuty druku sublimacyjnego. Najlepszy efekt można uzyskać na tkaninie poliestrowej lub materiale z jego domieszką, ponieważ włókna poliestrowe doskonale wiążą się z cząstkami barwnika. Drukować powinno się na jasnych podłożach, dlatego że w druku sublimacyjnym używane są półprzeźroczyste barwniki, na które wpływa odcień powierzchni zadruku. Pigmenty produkowane są na bazie wody, a więc są w pełni ekologiczne i bezpieczne.

Flex i flock. Jaka jest różnica?

Nadruki techniką flex i flock powstają poprzez naniesienie specjalnej folii transferowej na podłoże. W metodzie flex wykorzystywana jest folia z polieturanu lub PCV, która pokryta jest klejem. Cechuje się płaską powierzchnią i dobrą elastycznością, a powstające nadruki na odzieży są bardzo cienkie i trwałe. W technice flock materiał transferowy stanowi wiskoza, o meszkowatej strukturze. Nadruki flockowe można rozpoznać po specyficznej fakturze i wypukłej powierzchni. Powstające grafiki są grubsze niż w metodzie flex.

Zaletami technik flex i flock jest niski koszt zadruku, a zamówienia zwykle są realizowane już od jednej sztuki. Wycinane z folii grafiki wygrzewa się w materiał pod wpływem wysokiej temperatury w specjalnej prasie. Są trwałe, nie pękają ani się nie spierają. Mankamentem folii flex i flock jest brak możliwości nanoszenia zdjęć na odzież. Nie możliwe jest bowiem odtworzenie przejść tonalnych ani drobnych detali.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.