Po co firmom gadżety reklamowe?

Po co firmom gadżety reklamowe?

Firmy i przedsiębiorstwa wykorzystują różne metody do prowadzenia działań reklamowych i marketingowych. Częstym krokiem jest inwestycja w całą gamę gratisów, które potem wręczane są przy określonych okazjach. Gratisy te, zwane gadżetami reklamowymi są nie tylko drobnym podarunkiem dla klienta lub kontrahenta, ale też doskonałym narzędziem reklamowym. Dziś przybliżamy, w jaki sposób firmy wykorzystują gadżety do reklamy.

Jakie są popularne gadżety reklamowe?

Na rynku gadżetów znajdziemy szereg przedmiotów, które firmy chętnie wykorzystują przy promocji własnej marki. Popularne są długopisy z nadrukiem i inne materiały piśmiennicze (notesy, kalendarze, organizery), częstym wyborem firm będą kubki reklamowe, ponadto lubiane są poręczne i praktyczne przedmioty, jak otwieracze do butelek, zapalniczki, bidony, jak również niedrogie gadżety elektroniczne (pendrive), wreszcie – cała gama ubrań i akcesoriów: koszulki, buzy, kurtki, czapki, rękawiczki, szaliki, torby, plecaki, koce, hamaki itp. Przedmioty te kupowane są w agencjach reklamowych, które na zamówienie umieszczają na nich logo firmy, adres strony internetowej, dane kontaktowe, motto przedsiębiorstwa lub inne ważne informacje wskazane przez klienta.

Przeczytaj również: W jakie gadżety firmowe warto wyposażyć nowych pracowników?

Gadżety narzędziem reklamy

Jak reklamować swoją firmę przy pomocy gadżetów? Jest wiele okazji, w których takie przedmioty się sprawdzą. Można używać ich w siedzibie do wykonywania codziennych prac, co buduje rozpoznawalność marki, ugruntuje w pamięci odwiedzających logo i nada przedsiębiorstwu spójnego wizerunku. Można też gratisy wręczać w formie podarunków wybranym klientom (na przykład tym, którzy są wierni marce lub produktowi), współpracownikom (z wdzięczności za owocny kontrakt) lub gościom odwiedzającym siedzibę (jako pamiątkę). Tak wręczony gadżet będzie nie tylko wzbudzającym miłe skojarzenia i sympatię prezentem, ale też nośnikiem informacji o firmie. Informacji, którą dzięki temu będzie mogło poznać o wiele więcej osób, również nieświadomych jej istnienia. Gadżety reklamowe to także świetna metoda promocji na różnego typu targach i imprezach branżowych. Specjalne miejsce wśród gadżetów mają ubrania reklamowe, torby, plecaki, sprzęt turystyczny itp. Mają one dużą powierzchnię, można więc wydrukować na nich duże logo, które użytkownicy ubrania lub sprzętu będą eksponować jeszcze długo po skończeniu akcji promocyjnej. Z własnej woli i zupełnie bez zobowiązań!

Przeczytaj również: Długopisy ekologiczne z nadrukiem - więcej niż reklama

Jakie gadżety reklamowe wybrać?

Decyzja co do wyboru rodzaju gadżetów reklamowych oczywiście zależeć będzie od celu ich wykorzystania i budżetu, który dana firma poświęci na ten cel. To, co jest ważne, to fakt, że nawet niewielkie nakłady poniesione na kupno takich gadżetów potrafią się nie tylko zwrócić się, ale i zaprofitować. Jeśli budżet na wydatki reklamowe mamy niewielki, to lepiej trzymać się mniej kosztownych gratisów, jak długopisy reklamowe, kubki z nadrukiem, otwieracze lub zapalniczki z logo, znaczki, przywieszki, smycze itp. Na specjalne okazje i prowadzone z rozmachem akcje reklamowe lub na nagrody w konkursach warto jest trzymać odzież reklamową, torby, plecaki itp. A dla specjalnych dla firmy klientów, kontrahentów, współpracowników zatrzymajmy najcenniejsze, dedykowane (np. zdobione okolicznościowym grawerem) prezenty: pióra, zegarki, biżuterię etc. 

Przeczytaj również: Formaty druku. Co oznaczają poszczególne symbole?

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.