Artykuł sponsorowany

Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej produktu

Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej produktu

Identyfikacja wizualna to bardzo ważny element, służący kreowaniu wizerunku danej firmy lub produktu na rynku. Dzięki spójnej identyfikacji można w prosty sposób odróżnić produkty jednej firmy od drugiej.  Jest to więc istotne narzędzie marketingowe. Na identyfikację wizualną składa się kilka elementów, m.in. logotyp, kolorystyka czy krój pisma. Jednym z elementów jest również wygląd opakowań produktów.

Znaczenie opakowania w strategii marketingowej

Rynek różnego rodzaju artykułów konsumpcyjnych dynamicznie się rozwija i reprezentowany jest przez mnóstwo firm, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Wzrastająca nieustannie konkurencja zmusza firmy do poszukiwania rozwiązań, dzięki którym pozyskają klientów. Poza nakładami na kampanie reklamowe, firmy stawiają też na inne rozwiązania, np. ekologiczność czy zdrowotność danych produktów. Jeszcze jednym, bardzo istotnym elementem, który może być skutecznym narzędziem do walki o konsumentów jest opakowanie produktu. Pełni ono kilka funkcji.

Opakowanie produktu ma przede wszystkim za zadanie zapewnić jego fizyczną dystrybucję. Jednak warto podkreślić, że już samo opakowanie jest produktem i nośnikiem informacji o firmie, a zatem swoistym kreatorem wizerunku marki. To z kolei łączy się z kolejnymi funkcjami – opakowanie jest nośnikiem informacji promocyjnej oraz  narzędziem promocji sprzedaży. Nie jest tajemnicą, że warstwa wizualna opakowania produktu jest świetnym środkiem komunikacji firmy z konsumentem i daje ogromne możliwości wykorzystania rozwiązań, które finalnie skłonią konsumenta do zakupu. Jest to szczególnie istotne w przypadku produktów kosmetycznych. Warto tutaj podkreślić, że na warstwę wizualną wpływają kolorystyka, kształt, ale także wielkość danego opakowania.

Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej produktu

Ponieważ opakowanie produktu jest elementem identyfikacji marki, musi być ono zaprojektowane z dbałością o każdy detal. Podstawowym zadaniem opakowania jest oczywiście ochrona towaru, jednak ogromną rolę odgrywa tutaj również estetyka i packaging. Tworzeniem estetycznych opakowań do produktów zajmują się firmy, takie jak np. Media Gold. Korzystając z profesjonalistów zadbamy o spójność opakowania ze strategią firmy i identyfikacją wizualną. Na decyzję konsumenta wpływa wiele czynników: jakość graficzna, faktura, sposób druku, a nawet otwierania opakowania. Klient stykający się z produktem po raz pierwszy w sklepie, dotykając go buduje doświadczenie danej marki. W dobie ogromnej konkurencji na rynku nie można porzucić kwestii opakowań, które mają ogromne znaczenie dla konsumentów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.