Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej produktu
Identyfikacja wizualna to bardzo ważny element, służący kreowaniu wizerunku danej firmy lub produktu na rynku. Dzięki spójnej identyfikacji można w prosty sposób odróżnić produkty jednej firmy od drugiej. Jest to więc istotne narzędzie marketingowe. Na identyfikację wizualną składa się kilka elementów, m.in. logotyp, kolorystyka czy krój pisma. Jednym z elementów jest również wygląd opakowań produktów.
Znaczenie opakowania w strategii marketingowej
Rynek różnego rodzaju artykułów konsumpcyjnych dynamicznie się rozwija i reprezentowany jest przez mnóstwo firm, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Wzrastająca nieustannie konkurencja zmusza firmy do poszukiwania rozwiązań, dzięki którym pozyskają klientów. Poza nakładami na kampanie reklamowe, firmy stawiają też na inne rozwiązania, np. ekologiczność czy zdrowotność danych produktów. Jeszcze jednym, bardzo istotnym elementem, który może być skutecznym narzędziem do walki o konsumentów jest opakowanie produktu. Pełni ono kilka funkcji.
Opakowanie produktu ma przede wszystkim za zadanie zapewnić jego fizyczną dystrybucję. Jednak warto podkreślić, że już samo opakowanie jest produktem i nośnikiem informacji o firmie, a zatem swoistym kreatorem wizerunku marki. To z kolei łączy się z kolejnymi funkcjami – opakowanie jest nośnikiem informacji promocyjnej oraz narzędziem promocji sprzedaży. Nie jest tajemnicą, że warstwa wizualna opakowania produktu jest świetnym środkiem komunikacji firmy z konsumentem i daje ogromne możliwości wykorzystania rozwiązań, które finalnie skłonią konsumenta do zakupu. Jest to szczególnie istotne w przypadku produktów kosmetycznych. Warto tutaj podkreślić, że na warstwę wizualną wpływają kolorystyka, kształt, ale także wielkość danego opakowania.
Opakowanie jako element identyfikacji wizualnej produktu
Ponieważ opakowanie produktu jest elementem identyfikacji marki, musi być ono zaprojektowane z dbałością o każdy detal. Podstawowym zadaniem opakowania jest oczywiście ochrona towaru, jednak ogromną rolę odgrywa tutaj również estetyka i packaging. Tworzeniem estetycznych opakowań do produktów zajmują się firmy, takie jak np. Media Gold. Korzystając z profesjonalistów zadbamy o spójność opakowania ze strategią firmy i identyfikacją wizualną. Na decyzję konsumenta wpływa wiele czynników: jakość graficzna, faktura, sposób druku, a nawet otwierania opakowania. Klient stykający się z produktem po raz pierwszy w sklepie, dotykając go buduje doświadczenie danej marki. W dobie ogromnej konkurencji na rynku nie można porzucić kwestii opakowań, które mają ogromne znaczenie dla konsumentów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana