Jak wydrukować książkę?

Jak wydrukować książkę?

Wiele osób ma pomysł na własną książkę. Chce w ten sposób podzielić się swoim talentem literackim lub doświadczeniami, ale nie wie, od czego właściwie zacząć. Dobra książka to połączenie zarówno pomysłu samego autora, jak i profesjonalnego podejścia drukarni i wydawnictwa. Dowiedz się, jak wydrukować książkę krok po kroku. Sprawdź, jakie elementy wpływają na koszty wydruku książki i co się najbardziej opłaca.

Co trzeba wiedzieć?

Zanim przystąpimy do druku książki, niezbędne jest zebranie kilku istotnych informacji. Po pierwsze należy ustalić, jaką ilość egzemplarzy chcemy wydrukować. Poza tym liczą się takie elementy jak rodzaj i gramatura papieru, na którym będzie wydrukowana książka, a także format książki i rodzaj okładki. To od nich zależy zarówno wygląd publikacji, który przyciągnie potencjalnych czytelników, jak i koszt druku. Wszystkie te kwestie autorzy powinni ustalić bezpośrednio z drukarnią. Wiele drukarni i wydawnictw oferuje fachową pomoc w stworzeniu profesjonalnej publikacji.

Druk cyfrowy czy offsetowy?

Jakość druku jest bardzo ważna. Drukowanie książki możliwe jest dwiema technikami – wyróżnia się technikę cyfrową oraz offsetową. W przypadku druku cyfrowego używa się tonera, druk offsetowy natomiast opiera się wykorzystaniu farb.

Druk cyfrowy ma wiele zalet. Sam proces technologiczny jest ułatwiony, nie trzeba tworzyć matryc, naświetlać płyt itd., dlatego druk cyfrowy sprawdzi się w szczególności przy niskich nakładach, czyli poniżej 1500 egzemplarzy. Druk offsetowy bardziej opłaca się w przypadku wysokich nakładów, czyli takich powyżej 1500-2000 egzemplarzy.

Jeśli chodzi o kolorystykę wydruku, nie ma większej różnicy. Warto wiedzieć jednak, że w offsecie można uzyskać kolory dodatkowe, takie jak srebrny, złoty, metaliczny, ale takie odcienie są raczej rzadko stosowane.

Jeśli chodzi o szybkość wykonania, lepiej zdecydować się na druk cyfrowy. W przypadku druku offsetowego czas oczekiwania może przedłużyć się nawet do kilku tygodni w zależności od konkretnej drukarni i terminu zlecenia.

Gdy wydajemy książkę, zakładamy, że zyska ona popularność. Oznacza to, że nakład kiedyś się skończy i będziemy potrzebowali kolejnych egzemplarzy. Warto wziąć więc pod uwagę koszty dodruku książki. W przypadku druku offsetowego dopiero dodruk przynajmniej tysiąca egzemplarzy jest opłacalny. Jeśli chodzi o dodruk cyfrowy, domówienie jedynie 200 egzemplarzy będzie się już opłacać.

Koszt druku a pozostałe elementy  

Na cenę druku miej lub bardziej wpływają takie elementy jak wymiary książki, rodzaj i gramatura papieru, rodzaj okładki, kolory środka, a także nakład. Na wycenę produktu największy wpływ mają jednak wymiary książki, rodzaj papieru jest już mniej istotny. Nawet jeden centymetr może diametralnie zmienić kwotę do zapłaty. Specjaliści rekomendują popularne formaty, czyli A5 (o wymiarach 148 x 210 mm) oraz B5 (o wymiarach 176 x 250 mm), ponieważ są one najbardziej opłacalne.

Drukarnie mogą zapewniać dodatkowe usługi. Wiele z nich oferuje po prostu wydrukowanie książki, ale niektóre mają w ofercie także profesjonalne usługi wydawnicze. Wtedy nadają numer ISBN i w ten sposób podpisują się pod wydaną książką. Przed wydrukiem specjaliści dokonują redakcji i korekty teksów, by wyłapać wszelkie usterki, w tym błędy merytoryczne, interpunkcyjne czy literówki.

Niezbędnym elementem jest zaprojektowanie przyciągającej wzrok okładki. Rozprowadzaniem książki zgonie z określonymi prawem zasadami może zająć się sam autor lub zlecić promocję wydawnictwu.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.