Artykuł sponsorowany

Czym jest fotografia biznesowa?

Czym jest fotografia biznesowa?

Choć za sprawą szybkiego rozwoju technologii, każdy z nas posiada już niezły aparat we własnej kieszeni, profesjonalny fotograf jest kimś, kogo w żadnym wypadku nie potrafi zastąpić laik nawet z najlepszym smartfonem. Wiedza i doświadczenie to po prostu niezbędne atrybuty prawdziwego specjalisty. Są one potrzebne podczas rożnego rodzaju sesji, a już zwłaszcza tych biznesowych, którymi zajmować będziemy się w przygotowanym dla Was artykule. Zapraszamy do lektury!

Kreowanie zawodowego wizerunku to rzecz istotna do tego stopnia, że można ją nazwać obowiązkową. W świecie biznesu jak chyba nigdzie indziej, liczy się pierwsze wrażenie – coś, nad czym warto stale pracować. Dobre, pomysłowe zdjęcia, jakie umieścimy na danej stronie lub portalu, z pewnością pomogą w pozytywnym odbiorze naszej osoby, tym bardziej, że wszystko coraz bardziej przenosi się do internetu. Popularność serwisów typu LinkedIn doskonale potwierdza to, co do tej pory napisaliśmy.

Wybór odpowiedniego studia fotograficznego

Z dobrodziejstw zawodowych portretów skorzystają nie tylko freelancerzy, lecz również mniejsze i większe korporacje, które chętnie pochwalą się sylwetkami swych najlepszych liderów – wymieńmy tylko agencje marketingowe, kancelarie prawnicze, czy firmy konsultingowe. Jak już sugerowaliśmy nieco wyżej, tylko fotograf o wysokich umiejętnościach pozwoli nam odpowiednio zaprezentować się potencjalnym kontrahentom, już przy pierwszym kontakcie wzbudzając ich zaufanie. Przykładem studia, które dysponuje wszystkim co potrzebne do wykonania znakomitego ujęcia, może być pochodząca z Sosnowca Fotofinezja, polecana przez wielu zadowolonych klientów.

Właściwe zaangażowanie

Wyjątkowego profesjonalistę poznamy przede wszystkim po zaangażowaniu – zanim w ogóle wyciągnie aparat spędzi trochę czasu zapoznając się z naszymi oczekiwaniami, a następnie udzielając wartościowych wskazówek dotyczących niezbędnych przygotowań. Podczas właściwiej pracy za obiektywem, fotograf powinien pomagać w przyjmowaniu korzystnych póz, wprowadzając między innymi swobodną atmosferę, zachęcająca do rozluźnienia. Dobrym pomysłem może być przejście na "Ty", które sprawi, że wszystko potoczy się w mniej oficjalny sposób, co z pewnością wywrze pozytywny skutek na końcowe efekty.

Niezwykle ważne szczegóły

Już na wstępie, obowiązkowo trzeba ustalić kilka szczegółów, w tym miejsce wykonywania zdjęć, które będzie równie istotne jak wszystko inne. Bądźmy świadomi, że jeśli zdecydujemy się na standardowe tło, wywrze to zupełnie inne wrażenia na odbiorcach niż w przypadku pozowania we własnym gabinecie.

Ubiór to oczywiście zupełnie odrębna kwestia. Mówiąc dość skrótowo, warto wybrać coś cechującego się eleganckim, ponadczasowym stylem, w czym ponadto czujemy się całkowicie swobodnie. Większość mężczyzn postawi zapewne na dobrze dopasowany garnitur, kobiety natomiast wybiorą sukienkę bądź spodnie i żakiet. Dopuszczalne są rzecz jasna nieco mniej formalne stylizacje, lecz za każdym razem musi to być coś spójnego z danym profilem zawodowym.

Rzeczą o której pamiętają najlepsi jest zaplanowanie samych zdjęć biznesowych tak, by współgrały z medium, w którym zostaną opublikowane – muszą one w pewien sposób pasować do danej witryny lub chociażby czasopisma.

Jak pozwać do zdjęć biznesowych?

Wracając jeszcze do tematu pozowania, postaramy się wymienić złe i dobre praktyki, z jakimi można się spotkać w tym zakresie. Zazwyczaj ustawienie dokładnie na wprost  aparatu, nie sprawia korzystnego wrażenia, powiększając całą sylwetkę. Zbytnio poważna mina, podobnie jak zgrabiona postawa nie sprawią, że ktokolwiek spojrzy na nas przychylnym okiem. Zwróćmy uwagę także na to, iż przesadne rozluźnienie może przejść w wysoce niepożądane niechlujstwo, z jakim w żadnym wypadku nie chcielibyśmy być utożsamiani.

Wykorzystywanie części garderoby jest czymś wyjątkowo powszechnym – przy tym sprawdzonym pod kątem skuteczności. Trzymanie obiema rękami odpiętego żakietu bądź marynarki jest zdecydowanie dobrym pomysłem. Jakkolwiek chowanie dłoni do kieszeni nie ma dobrej opinii, jednak uczynienie tego z pozostawieniem kciuków na zewnątrz wygląda korzystnie, wskazując na sporą pewność siebie fotografowanej osoby. Co także ciekawe, panowie sporo zyskają, gdy podczas wykonywania kolejnych ujęć będą powoli zapinać jeden z guzików marynarki – tak przygotowana fotka sprawia wyjątkowo dobre wrażenie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.