Artykuł sponsorowany

Z jakich materiałów są wykonywane stoiska wystawiennicze?

Z jakich materiałów są wykonywane stoiska wystawiennicze?

Profesjonalnie wykonane, funkcjonalne i przede wszystkim estetyczne stoisko wystawiennicze jest niezbędne do tego, by nasza firma mogła dobrze zaprezentować się na imprezach branżowych – np. targach. Co jednak decyduje o tym, że stoisko można uznać za „dobre”. Okazuje się, że istotny jest nie tylko projekt, ale również materiały, jakie zostały użyte do jego realizacji.


Tworzywa sztuczne

To zdecydowanie najpowszechniej wykorzystywane materiały w produkcji stoisk. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że są stosunkowo tanie, co wynika bezpośrednio z ich innych cech:

  • Prostoty obróbki i produkcji - można z nich stosunkowo łatwo wykonać praktycznie dowolny kształt, nadać im dowolny kolor a nawet upodobnić z wyglądu do innych tworzyw, takich jak drewno, kamień, czy szkło.
  • Lekkości – która wpływa między innymi na niskie koszty transportu oraz prostotę montażu.
  • Wysokiej trwałości – tworzywa sztuczne nie podlegają naturalnym procesom rozkładu, są bardzo odporne na uszkodzenia, nie wymagają drobiazgowej konserwacji, łatwo się je czyści.

Z drugiej strony tworzywa sztuczne ze względu na swoją powszechność nie są postrzegane jako tworzywo z wyższej półki. Dlatego też jeśli zależy nam na wykreowaniu marki jako towaru luksusowego, stoisko z tworzywa sztucznego może okazać się chybionym pomysłem.


Drewno

Surowiec naturalny i przy tym doskonale się prezentujący.

– Wykorzystanie drewna w produkcji stoisk może okazać się wyzwaniem ze względu na jego większą wagę, bardziej wymagającą obróbkę oraz konieczność bardzo starannej konserwacji, jednak taki wybór może okazać się marketingowym strzałem w dziesiątkę – mówi przedstawiciel firmy Art-Co - W dobie rosnącego zainteresowania ochroną środowiska, naturalne surowce są bardzo dobrze postrzegane przez klientów. Szczególnie dobrze drewno spisze się przy promowaniu produktów i usług ekologicznych.


Kamień

Kolejny z surowców naturalnych, ceniony ze względu na swój elegancki wygląd i masę pozytywne konotacje – z kamieniem kojarzy nam się między innymi siła, stabilność, trwałość. Stąd też kamień świetnie spisze się nie tylko na stoiskach promujących marki luksusowych towarów, takich jak biżuteria, ale również na stosiku firm z branży finansowej. Ze względu na swoją masę kamień używany jest jednak przede wszystkim jako dekoracyjny dodatek do innych materiałów – wykonanie z niego całego stoiska byłoby technologicznie bardzo utrudnione i kosztowne.


Tkaniny

Estetyczne, zwiewne i bardzo lekkie, wykorzystywane są zazwyczaj do dzielenia przestrzeni na mniejsze części, co jest bardzo przydatne w przypadku większych stoisk, na których może przebywać jednocześnie kilkanaście-kilkadziesiąt osób. Używa się ich również w przypadku stoisk zewnętrznych w celu ochrony przed słońcem lub deszczem.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.