Materiał Partnera

Wydruk na ceramice krok po kroku

Wydruk na ceramice krok po kroku

Reklama jest nieodzownym elementem rozwoju każdej firmy, zarówno tej początkującej, jak i rozbudowanej. Dobrze opracowane kampanie reklamowe mają znaczący wpływ na zdobywanie nowych klientów oraz postrzeganie przedsiębiorstwa. Pomocne są też różnego rodzaju gadżety, np. kubki, filiżanki, kufle, dzięki którym każdy potencjalny klient zapamięta daną firmę na długo.

Jakie wyróżniamy techniki zdobienia ceramiki reklamowej? 

Kubki i filiżanki są typowymi gadżetami darowanymi potencjalnym klientom i zainteresowanym. Wszystkie posiadają ciekawe hasła i logo firmy, aby każdy mógł szybciej zapamiętać konkretną markę. Ceramika reklamowa powstaje za pośrednictwem nowoczesnych technologii, czyli trwale wypalanych nadrukach. Produkcją gadżetów z trwałymi i odpornymi na ścieranie nadrukami zajmują się profesjonalne firmy. Najpopularniejszymi metodami nanoszenia nadruku są m.in. nadruk bezpośredni, kalkomania ceramiczna i organiczna. 

Nadruk bezpośredni

Ów typ nadruku stanowi najtrwalszą i najtańszą metodę. Wykorzystuje pełną paletę kolorów, bez odcieni i przejść tonalnych.

Konkretny wzór jest nanoszony bezpośrednio na szkliwo i wypalany w bardzo wysokich temperaturach (nawet do 800 stopni Celsjusza). Dzięki takim działaniom mamy stuprocentową gwarancję, że dane naczynie nie ulegnie zni szczeniu podczas mycia ręcznego – mówi ekspert z firmy Decografix.

Gadżety zdobione metodą nadruku bezpośredniego są odporne na środki chemiczne, dzięki czemu można bezproblemowo myć je w zmywarkach. Naczynia są ponadto odporne na uszkodzenia mechaniczne, np. ścieranie i zarysowania.

Nadruk bezpośredni powinien być wykonywany na powierzchniach gładkich (chropowate i nierówne podłoże nie gwarantuje poprawnego wykonania wzoru) o określonych wielkościach (wzór nie powinien przekraczać 60% powierzchni). Można go nanosić tylko na zewnętrznych elementach naczynia.

Kalkomania ceramiczna

Kalkomania ceramiczna jest specjalną metodą zdobienia naczyń porcelanowych i kamionkowych wykorzystująca technikę sitodruku pośredniego. Stanowi znacznie droższą formę zdobnictwa niż nadruk bezpośredni.

Proces zaczyna się od wydruku wybranego logotypu lub wzoru na specjalnym papierze do druku fotoceramicznego. Ozdobny fragment zostaje umieszczony dokładnie na powierzchni naczynia, a następnie jest poddawany wypalaniu w temperaturze 800 stopni Celsjusza. Choć wykonanie brzmi podobnie do nadruku bezpośredniego, owa metoda daje więcej możliwości (nie tylko projekty w pełnych kolorach, ale też zdjęcia i obrazy). Ponadto istnieje możliwość kalki na wewnętrznych częściach produktu, a wielkość wzorów nie jest w żaden sposób ograniczana.

Kalkomania ceramiczna daje opcję różnorodnych zdobień, np. złotem, liniami imitującymi piaskowanie. Owa technika została stworzona z myślą o dużych powierzchniach reklamowych.

Kalkomania organiczna (Xpression)

Kalkomania organiczna polega na nanoszeniu na naczynia nadruków w dowolnym kolorze. Wszystkie nowoczesne farby, wykorzystywane w tej technice, charakteryzują się żywymi i intensywnymi kolorami, a także posiadają określone atesty. Xpression daje doskonałą jakość (jeżeli nadrukami są zdjęcia, wyglądają bardzo realistycznie) i uniwersalność. Metodę można łączyć z każdą inną technologią nadruku ceramicznego.

Odmianą kalkomanii organicznej tej tzw. technologia Termo Ink, która zapewnia efekt znikania kolorów. Specjalna farba umożliwia ujawnienie kolorów dopiero w momencie wlania gorącej wody do kubka. Rozwiązanie jest bardzo kreatywne, choć drogie, i przyciąga wiele marek.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję