Wycena sitodruku - jak oszacować orientacyjne koszty?

Sitodruk to jedna z najpopularniejszych technik druku stosowanych na świecie. Pozwala na nanoszenie różnorodnych wzorów i kolorów na różne materiały, od tkanin i papieru po tworzywa sztuczne czy szkło. Proces ten jest szeroko wykorzystywany w produkcji gadżetów reklamowych, odzieży czy opakowań. W związku z tym warto zastanowić się, jak oszacować orientacyjne koszty takiej usługi.
Ile kosztuje sitodruk?
Wycena sitodruku zależy od wielu czynników, w tym od ilości kolorów, wymiarów druku oraz liczby nakładów. Przedstawione poniżej informacje pomogą lepiej zrozumieć proces oszacowania kosztów sitodruku, zwłaszcza przy koszulkach z logo i innych elementach odzieży.
Przeczytaj również: Czym jest sitodruk?
Przede wszystkim należy uwzględnić koszt przygotowania sita. Są one przenośnymi ekranami używanymi w procesie drukowania, które muszą być przygotowane dla każdego projektu indywidualnie. Wyższa liczba kolorów oznacza więcej siatek do przygotowania, a więc dodatkowe koszty.
Przeczytaj również: 10 zalet sitodruku
Kolejnym czynnikiem wpływającym na koszt koszulek z logo jest liczba sztuk do wydrukowania. Im większy nakład zamówienia, tym niższa cena jednostkowa za każdy element. Wynika to z faktu, że niektóre koszty są stałe, a inne związane są z ilością elementów do wydrukowania – tak jak koszt materiałów i siatek.
Przeczytaj również: Metody nanoszenia nadruków na gadżety reklamowe
Równie istotne jest jakość użytych materiałów oraz wybranych kolorów. Inwestując w wysoką jakość farb i podłoża, z perspektywy długoterminowej, osiągnięte efekty będą trwalsze i bardziej atrakcyjne wizualnie. Nie można jednak zapominać, że taki wybór może wpłynąć na podniesienie cen.
Gdzie sprawdza się sitodruk?
Sitodruk sprawdza się w wielu dziedzinach, zarówno w produkcji gadżetów reklamowych, jak i w tworzeniu opakowań czy odzieży. Jego zalety docenić można przede wszystkim w przypadku projektów wymagających precyzyjnych i trwałych nadruków.
W branży reklamowej sitodruk sprawdzi się szczególnie dobrze przy produkcji takich elementów, jak torby bawełniane, koszulki, czapki czy kubki z nadrukiem. Dzięki dużej powtarzalności procesu oraz możliwości nanoszenia wielowarstwowych wzorów drukowanych uzyskiwany efekt jest profesjonalny i atrakcyjny dla potencjalnych klientów.
W przypadku opakowań sitodruk pozwala na stworzenie indywidualnych, nieszablonowych wzorów na różnych rodzajach materiałów, takich jak szkło, papier czy plastik. Pozwala to na wyróżnienie produktu na półce i zbudowanie silnej identyfikacji marki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Jantar Drukarnia Izabela Przychodzień
Drukarnie
woj. mazowieckie05-082 Stare Babice, gen. T. Kutrzeby 44A
-
Pracownia Sztuk Plastycznych Sp. z o.o.
Drukarnie
woj. kujawsko-pomorskie87-100 Toruń, Marii Skłodowskiej-Curie 41A lok. 8
-
Graf Studio Druk i reklama Sławomir Krej
Druk
woj. zachodniopomorskie73-110 Grzędzice, Kasztanowa 10