Techniki wykonywania nadruków reklamowych na odzieży

Nadruki reklamowe na odzieży mogą powstawać w kilku różnych technikach, w zależności od zapotrzebowania i efektu, jaki chcemy uzyskać. Do najczęstszych metod druków należą flex, flock oraz sublimacja. Na czym polegają poszczególne techniki? Czym różnią się od siebie i kiedy mogą być stosowane?
Na czym polega druk sublimacyjny?
Technika druku sublimacyjnego do wykonywania trwałych nadruków wykorzystuje zjawisko sublimacji, czyli przemiany stanu stałego w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Najpierw wzór jest nanoszony na specjalny papier transferowy, a następnie z użyciem pras transferowych przenosi się go na docelowe podłoże. Cząsteczki pigmentów, które znajdują się na papierze pod wpływem docisku oraz wysokiej temperatury wnikają w strukturę materiału jako gaz. W ten sposób barwnik przesiąka w tkaninę i dokładnie oplata jej włókna.
Przeczytaj również: Wycena sitodruku - jak oszacować orientacyjne koszty?
Znakowanie odzieży metodą sublimacji oferuje Centrum Reklamy MINICOM. Wysoka jakość i trwałość nadruków o wyrazistych kolorach i konturach decydują o popularności tej metody. Gładkie przejścia tonalne i idealnie odwzorowana kolorystyka to największe atuty druku sublimacyjnego. Najlepszy efekt można uzyskać na tkaninie poliestrowej lub materiale z jego domieszką, ponieważ włókna poliestrowe doskonale wiążą się z cząstkami barwnika. Drukować powinno się na jasnych podłożach, dlatego że w druku sublimacyjnym używane są półprzeźroczyste barwniki, na które wpływa odcień powierzchni zadruku. Pigmenty produkowane są na bazie wody, a więc są w pełni ekologiczne i bezpieczne.
Flex i flock. Jaka jest różnica?
Nadruki techniką flex i flock powstają poprzez naniesienie specjalnej folii transferowej na podłoże. W metodzie flex wykorzystywana jest folia z polieturanu lub PCV, która pokryta jest klejem. Cechuje się płaską powierzchnią i dobrą elastycznością, a powstające nadruki na odzieży są bardzo cienkie i trwałe. W technice flock materiał transferowy stanowi wiskoza, o meszkowatej strukturze. Nadruki flockowe można rozpoznać po specyficznej fakturze i wypukłej powierzchni. Powstające grafiki są grubsze niż w metodzie flex.
Przeczytaj również: Jak rozreklamować firmę przy pomocy odzieży z nadrukiem?
Zaletami technik flex i flock jest niski koszt zadruku, a zamówienia zwykle są realizowane już od jednej sztuki. Wycinane z folii grafiki wygrzewa się w materiał pod wpływem wysokiej temperatury w specjalnej prasie. Są trwałe, nie pękają ani się nie spierają. Mankamentem folii flex i flock jest brak możliwości nanoszenia zdjęć na odzież. Nie możliwe jest bowiem odtworzenie przejść tonalnych ani drobnych detali.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Studio Grafix Centrum reklamy i poligrafii
Reklama
woj. dolnośląskie54-432 Wrocław, Strzegomska 208