Szyldy reklamowe, czyli zewnętrzna identyfikacja firm

Szyldy reklamowe, czyli zewnętrzna identyfikacja firm

Jeśli prowadzi się działalność, szyld jest podstawowym elementem budowania renomy, a także priorytetowym działaniem reklamowym. Szyldy reklamowe, jak sama nazwa wskazuje, pełnią funkcję reklamową, ale służą również informowaniu potencjalnych klientów o biznesie. W tym artykule zastanowimy się, czym jest szyld reklamowy i jak powinien wyglądać, by przyciągał uwagę.

Co to jest szyld reklamowy?

Szyld reklamowy to rodzaj reklamy zewnętrznej w formie tablicy lub urządzenia, które informują o działalności prowadzonej w danym budynku. Zazwyczaj szyld umieszcza się obok drzwi lub nad nimi. Rzadziej stawia się go na stojaku.

Uwaga! W każdym z wypadku należy stosować się do przepisów, ponieważ wszystkie reklamy zewnętrzne podlegają prawu budowlanemu. Zazwyczaj nie ma problemów, gdy umieszczamy swoją reklamę na nowych budynkach (np. biurowcu), nieco bardziej skomplikowanie rzecz wygląda, w wypadku choćby budynków zabytkowych. Żeby uniknąć wysokiej kary, wypada wziąć to pod uwagę.

Często tzw. reklamie outdoorowej zarzuca się brak estetyki i psucie krajobrazu miasta. Dlatego warto dobrze przemyśleć i starannie zaprojektować swój szyld, tak żeby pozytywnie wyróżniał się na tle przeciętnej większości. Aby być dumnym ze swojego szyldu, warto zgłosić się do agencji reklamowej, która ma doświadczenie w tej dziedzinie i może pochwalić się uznaniem na rynku.  

Co powinien zawierać szyld firmy?

Zastanawiając się, co powinien zawierać szyld firmy, trzeba zastanowić się przede wszystkim, jakie pełni on funkcje. A jest ich co najmniej 3:

  • Funkcja informacyjna – tekst na szyldzie sygnalizuje miejsce, w którym mieści się dana firma, dlatego powinien być wyraźny i widoczny. A informacje na nim zawarte wypada ułożyć w ten sposób, aby od razu było wiadomo, z jaką działalnością mamy do czynienia – piekarnią czy może fryzjerem. Niektórzy oprócz szyldu posiłkują się strzałkami lub innymi elementami informującym o lokalizacji.
  • Funkcja perswazyjna  – poza informowaniem o rodzaju działalności szyld reklamowy powinien zachęcać do skorzystania z usług danej firmy. Warto postawić na oryginalność, ale pozostać w granicach rozsądku i przyzwoitości. Pamiętajmy, szyld często kształtuje pierwsze wrażenie klienta o firmie.
  • Funkcja estetyczna – również odnosi się do wpływu na potencjalnego klienta. Inwestycja w solidny i dobrze prezentujący się materiał, z którego wykonana jest tablica reklamowa i zmyślnie rozmieszczone elementy graficzne wraz z wyrazistymi kolorami powinny zaowocować w przyszłości.

Z czego zrobione są szyldy reklamowe?

Oczywiście, szyldy reklamowe mogą być tworzone z przeróżnych materiałów, jednak najpopularniejsze z nich to:

  • drewno,
  • pleksi,
  • mosiądz,
  • aluminium,
  • dibond, czyli warstwy z aluminium połączone rdzeniem polietylenowym.

Kształt szyldów reklamowych

Większość materiałów, z których robi się szyldy reklamowe, jest dość podatna na wszelkiego rodzaju przekształcenia. Mimo to reklamy najczęściej są płaskie i prostokątne, ale jeśli czujemy potrzebę i mamy pomysł na połączenie niestandardowego kształtu z naszą działalnością, to czemu nie? Na przykład sklep rowerowy z szyldem w kształcie koła czy roweru może zaintrygować przechodniów i zapaść im w pamięci. 

Świecące i grawerowane szyld reklamowe

Jeśli chcemy zrobić coś naprawdę ekstra, można pomyśleć o szyldzie oświetlanym. Wprawdzie złote czasy neonów już minęły, ale nasz szyld z diodami LED będzie (dosłownie) błyszczał na tle konkurencji, a na pewno będzie dobrze widoczny, szczególnie po zmroku. Do szyldów nieco bardziej wymyślnych należy zaliczyć również szyldy grawerowane, które przeznaczone są m.in. dla usług kojarzonych z wysokim prestiżem, czyli gabinetów lekarskich czy kancelarii prawniczych. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.