Artykuł sponsorowany

Skuteczna reklama w windzie? To możliwe!

Skuteczna reklama w windzie? To możliwe!

Reklama w dzisiejszym świecie kojarzy nam się przede wszystkim z telewizją i Internetem. Wszak intensywnie korzystamy z tych mediów. Wciąż jednak nie odchodzimy od reklam bardziej tradycyjnych… przy czym ciągle je unowocześniamy. W naszym artykule przyjrzymy się ciekawemu tematowi w tej materii: reklamom w windach. Zaczniemy od przybliżenia fachowej terminologii, by potem ocenić skuteczność reklam z tej kategorii na przykładzie wind właśnie.

Materiały POS. Co kryje się pod tą nazwą?

Przejdźmy od razu do rzeczy – materiały POS (skrót od angielskiego point of sale) w terminologii fachowców to wszelkiego rodzaju nośniki reklam oraz produktów marketingowych typu BLT (ang. below the line). Są to więc materiały, które umieszcza się poza środkami masowego przekazu. Mówimy więc o np. ulotkach, plakatach, banerach i naklejkach, które wszyscy znamy, ale też o reklamach innego typu, które też bardzo dobrze kojarzymy, ale niekoniecznie z nazwy. Przykłady takich reklam:

  • dyspensery reklamowe – podajniki, z których możemy sięgnąć po papierową ulotkę, broszurę itp., które same w sobie również stanowią reklamę,
  • standy reklamowe – stojaki, na których wystawia się ekspozycje różnych produktów
  • roll-up’y reklamowe – systemy wystawiennicze złożone z kaset, aluminiowych rurek i plakatów, które rozwija się jak okienne rolety.

Jak mówią nam branżowi fachowcy z firmy Frez Studio, owe systemy często nazywa się po prostu ekspozytorami.

Materiały POS w windach i ich skuteczność

W windach rzecz jasna nie zastosuje się ekspozytorów, jednak piszemy ogólnie o reklamach POS, bo chodzi nam generalnie o skuteczność takich reklam. W windach umieszcza się przede wszystkim reklamowe naklejki, druk na folii samoprzylepnej wysokiej jakości. Są z założenia lokowane na wysokości wzroku lub na podłodze. Mamy tu dwie główne strategie: chcemy dotrzeć do kogoś, kto w danym miejscu bywa na co dzień lub odwrotnie, tylko od czasu do czasu, przy czym reklamę kierujemy konkretnie. Przykład do pierwszego wariantu: reklama pobliskiej restauracji w windzie w bloku na dużym osiedlu. Ktoś wraca z pracy, spogląda na piękną reklamę ze zdjęciem przysmaków i wpada na pomysł, że nie musi sam gotować obiadu albo po prostu chętnie zjadłby coś z tej restauracji. Przykład do drugiego wariantu: reklama agencji turystycznej w biurowcu. Ktoś odwiedza biuro rachunkowe, z którego usług korzysta, zerka na piękną reklamę ze zdjęciem w egzotycznym kraju i wpada na pomysł, że czas zaplanować urlop, a właśnie tropiki mu się marzą. Działa? – Działa! 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.