Skuteczna reklama outdoorowa, czyli jaka?
Reklama outdoorowa, czyli reklama "zewnętrzna" to rodzaj skutecznej reklamy, przybierającej różne formy. Jej cel, tak jak w przypadku innych form reklamowych jest prosty – zwrócić uwagę na przekaz reklamowy jak największej liczby osób. Co świadczy o skuteczności takiej reklamy? Sprawdźmy!
Reklama outdoorowa – krótka charakterystyka
Reklama outdoorowa to różnego rodzaju formy reklamy zewnętrznej. Najpopularniejszym rodzajem reklamy outdoorowej są banery i billboardy, jednak możemy spotkać też inne nośniki, np. plakaty czy podświetlane szyldy. Wszystkie te rodzaje charakteryzuje to, że możemy je spotkać "na zewnątrz", więc reklamą outdoorową nie będzie reklama w internecie, w telewizji czy radiu. Jest to trwały nośnik reklamowy i pod warunkiem, że będzie dobrze zaprojektowany i umieszczony w ruchliwym miejscu, może skutecznie zwracać uwagę wielu osób – chociażby przechodniów czy uczestników infrastruktury drogowej. Jednym z najczęściej spotkanych reklam outdoorowych są billboardy umieszczane przy drogach czy wielkoformatowe banery umieszczane na budynkach i wielu innych miejscach. Koszt reklamy outdoorowej jest relatywnie niski, szczególnie gdy porównamy go z ceną reklamy telewizyjnej czy radiowej. Jednak aby reklama zewnętrzna była skuteczna, powinna być zaprojektowana w ciekawy sposób i umieszczona w miejscu często uczęszczanym przez ludzi.
Przeczytaj również: Drukowanie plakatów krok po kroku
Co świadczy o skuteczności reklamy outdoorowej i gdzie ją można umieścić?
Podobnie jak w przypadku każdej innej reklamy, reklama outdoorowa musi zwracać uwagę odbiorców, do których jest ona kierowana. Z reklamy outdoorowej mogą korzystać zarówno wielkie brandy, jak i małe lokalne firmy. Jest to rodzaj nienachalnej reklamy, która zaprojektowana w ciekawy sposób może przekazać odbiorcom to, co marka chce przekazać. Niekoniecznie musi to być reklama konkretnego produktu czy usługi – w dobie ogromnej ilości reklam ich twórcy stosują różne techniki, aby reklama skutecznie zwracała na siebie uwagę. Ciekawe hasła, kolorystyka, zdjęcia – to wszystko wpływa na skuteczność reklamy. Poza samą treścią, niezwykle ważne jest też umiejscowienie reklamy. Miejscami, które świetnie się do tego sprawdzają są stadiony i ich okolice – możliwość taką oferuje chociażby Stadion Miejski w Białymstoku. Duża liczba odwiedzających i ciekawy sposób prezentacji marki sprawią, że reklama outdoorowa może być skutecznym i opłacalnym narzędziem marketingowym.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana