Artykuł sponsorowany

Skuteczna reklama outdoorowa, czyli jaka?

Skuteczna reklama outdoorowa, czyli jaka?

Reklama outdoorowa, czyli reklama "zewnętrzna" to rodzaj skutecznej reklamy, przybierającej różne formy. Jej cel, tak jak w przypadku innych form reklamowych jest prosty – zwrócić uwagę na przekaz reklamowy jak największej liczby osób. Co świadczy o skuteczności takiej reklamy? Sprawdźmy!

Reklama outdoorowa – krótka charakterystyka

Reklama outdoorowa to różnego rodzaju formy reklamy zewnętrznej. Najpopularniejszym rodzajem reklamy outdoorowej są banery i billboardy, jednak możemy spotkać też inne nośniki, np. plakaty czy podświetlane szyldy. Wszystkie te rodzaje charakteryzuje to, że możemy je spotkać "na zewnątrz", więc reklamą outdoorową nie będzie reklama w internecie, w telewizji czy radiu. Jest to trwały nośnik reklamowy i pod warunkiem, że będzie dobrze zaprojektowany i umieszczony w ruchliwym miejscu, może skutecznie zwracać uwagę wielu osób – chociażby przechodniów czy uczestników infrastruktury drogowej. Jednym z najczęściej spotkanych reklam outdoorowych są billboardy umieszczane przy drogach czy wielkoformatowe banery umieszczane na budynkach i wielu innych miejscach. Koszt reklamy outdoorowej jest relatywnie niski, szczególnie gdy porównamy go z ceną reklamy telewizyjnej czy radiowej. Jednak aby reklama zewnętrzna była skuteczna, powinna być zaprojektowana w ciekawy sposób i umieszczona w miejscu często uczęszczanym przez ludzi.

Co świadczy o skuteczności reklamy outdoorowej i gdzie ją można umieścić?

Podobnie jak w przypadku każdej innej reklamy, reklama outdoorowa musi zwracać uwagę odbiorców, do których jest ona kierowana. Z reklamy outdoorowej mogą korzystać zarówno wielkie brandy, jak i małe lokalne firmy. Jest to rodzaj nienachalnej reklamy, która zaprojektowana w ciekawy sposób może przekazać odbiorcom to, co marka chce przekazać. Niekoniecznie musi to być reklama konkretnego produktu czy usługi – w dobie ogromnej ilości reklam ich twórcy stosują różne techniki, aby reklama skutecznie zwracała na siebie uwagę. Ciekawe hasła, kolorystyka, zdjęcia –  to wszystko wpływa na skuteczność reklamy. Poza samą treścią, niezwykle ważne jest też umiejscowienie reklamy. Miejscami, które świetnie się do tego sprawdzają są stadiony i ich okolice – możliwość taką oferuje chociażby Stadion Miejski w Białymstoku. Duża liczba odwiedzających i ciekawy sposób prezentacji marki sprawią, że reklama outdoorowa może być skutecznym i opłacalnym narzędziem marketingowym.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.