Artykuł sponsorowany

Różnice między drukiem offsetowym a cyfrowym

Różnice między drukiem offsetowym a cyfrowym

Druk cyfrowy i offsetowy to jedne z najpopularniejszych rodzajów usług poligraficznych. Mają podobnie brzmiącą nazwę, zatem wielu osobom się one ze sobą mylą. Jak rozróżnić te dwa rodzaje druków i czy obydwa z nich sprawdzą się w każdym przypadku? Na jaki wariant się zdecydować, chcąc wydrukować pojedynczy dokument, etykietę lub książkę? Dowiesz się z tego mini poradnika.

Druk cyfrowy – szybki sposób na jakościowy wydruk

Druk cyfrowy to szybka i niezawodna metoda, która przypomina druk laserowy. Jej rezultaty są jednak o wiele lepszej jakości. Polecana zwłaszcza do drukowania pojedynczych dokumentów lub arkuszy. Niezastąpiona w przypadku wydruku niewielkiej ilości materiałów, które nie przekraczają formatu B3.

Wszystko to jest możliwe za sprawą elektrofotograficznej maszyny drukarskiej. Tworzy ona wydruk na podstawie danych przesłanych bezpośrednio z komputera. Można zatem tworzyć różnorodne projekty.

Druk cyfrowy to metoda na stworzenie takich produktów jak:

  • wizytówki,

  • ulotki,

  • koperty z nadrukiem,

  • papier firmowy,

  • menu,

  • dyplomy,

  • plakaty.

Druk offsetowy – tani sposób na dobrą jakość

Druk offsetowy to również bardzo popularna usługa poligraficzna, która polega na przeniesieniu obrazu z aluminiowej matrycy na papier za pomocą pokrytego gumą cylindra. To jedna z najtańszych metod druku, która pozwala jednak na zachowanie bardzo dobrej jakości wydruków.

W ten sposób mogą powstać:

  • ulotki,

  • wizytówki,

  • etykiety,

  • katalogi,

  • książki.

Ogromną zaletą druku offsetowego jest możliwość dodatkowego uszlachetniania. Klient może zatem zdecydować się na foliowanie (które podnosi trwałość nadruku), lakierowanie wybiórcze (bardzo efektowne) czy złocenie. Tego typu usługi są oferowane w takich drukarniach jak Edytor.

Wspomniana firma realizuje nawet najbardziej wymagające zlecenia. Oferuje ona także nieszablonowe projekty według wytycznych klienta.

Czym różni się druk cyfrowy od druku offsetowego?

Najważniejsza różnica dotyczy wielkości nakładów. Jeśli są one większe, to zdecydowanie bardziej opłaca się druk offsetowy. Z kolei metoda cyfrowa będzie lepsza w przypadku pojedynczych egzemplarzy.

Ponadto warto wiedzieć, że właśnie druk cyfrowy daje możliwość wykonywania jednej sztuki odbitki. Niekoniecznie jest to możliwe w odniesieniu do druku offsetowego.

Kolejna różnica to personalizacja. Przy druku cyfrowym można wprowadzać zmiany (np. odrębne dane) dla każdego osobnego wydruku. Offset daje natomiast opcję uszlachetniania.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.