Artykuł sponsorowany

Rodzaje reklamy wewnętrznej

Rodzaje reklamy wewnętrznej

Reklama wewnętrzna jest tradycyjnym sposobem promocji firmy, wciąż bardzo korzystnym z punktu widzenia marketingu. Sprzyja ona przede wszystkim kreowaniu wizerunku i przedstawienia własnej działalności. Nie wystarczy opierać się wyłącznie na technologicznych sposobach rozprzestrzeniania się reklamy – tradycyjna jej forma, czyli przedmiotowa, może dać równie dobre efekty. Jakie są zatem rodzaje reklamy wewnętrznej?

 

Zalety i wady reklamy wewnętrznej

 

Jedną z największych zalet reklamy wewnętrznej jest skuteczne zaznaczenie swojej obecności. To bardzo istotne choćby w przypadku targów wystawienniczych, gdzie trzeba się pokazać z dobrej strony.

 

Reklama wewnętrzna jest stosunkowo tanim sposób promocji, na który mogą pozwolić sobie nie tylko duże koncerny, ale także małe przedsiębiorstwa

– tłumaczy przedstawiciel pracowni reklamowej LogArt. Jedną z wad może być natomiast ograniczenie formy, czyli brak zróżnicowania. Taka reklama nie daje często zbyt wielu możliwości ze względu na ograniczony obszar występowania. Wciąż jest to jednak bardzo chętnie stosowany sposób promocji działający szczególnie w przypadku dużych zgromadzeń, na których trzeba wywrzeć dobre wrażenie.

 

Wyróżnione formy reklamy wewnętrznej

 

Reklama wewnętrzna opiera się przede wszystkim na POS (ang. point of sale), czyli materiałach, które wspierają sprzedaż. Są to różne nośniki reklamy. Można podzielić je na miękkie i trwałe. Do pierwszego rodzaju zalicza się rozwiązania, które bazują na papierze czy kartonie, drugie to zazwyczaj szyldy, kasetony czy regały – charakterystyczne dla nich jest to, że są wykonane z plastiku czy metalu i nie ulegają tak łatwo zniszczeniu. Można je stosować w sposób ciągły i długotrwały.

 

Do POS zalicza się przede wszystkim:

  • rollup – inaczej plakat przymocowany do stojaka. Można na nim przedstawić własne logo czy najważniejsze punkty oferty,
  • counter card – stojaki na ulotki,
  • wobbler – reklama ruchoma,
  • hanger – materiały z logo produktu,
  • lighbox – reklama podświetlana,
  • shelfliner – zadrukowany pasek, który umieszcza się na krawędzi półki, zazwyczaj ma na sobie logo firmy,
  • stands – reklamy stojące.

Mogą to być także:

  • makiety powiększonego produktu,
  • tabliczki informacyjne,
  • broszury o produkcie,
  • bloczki z ulotkami,
  • infokiosk (komputer i ekran dotykowy),
  • systemy wystawiennicze,
  • naklejki.

Bardzo popularne są obecnie kasetony, ekrany diodowe czy litery podświetlane 3D, z których bardzo często tworzy się logo produktu czy nazwę – taki szyld umieszcza się przed wejściem do firmy. To znakomity element ozdobny, który może przybierać różne kształty, formy i kolory. Należy też dodać, że to jeden z najnowocześniejszych środków reklamy wewnętrznej.

 

Warto zainwestować, chociaż w niektóre formy reklamy wewnętrznej, a już szczególnie w te, które pozostawią w kliencie miłe odczucia co do promowanej działalności. Sprawdzą się tutaj przede wszystkim zwracające na siebie uwagę neony i pomysłowe szyldy, jak i zwykłe ulotki.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.