Reklama w sklepie internetowym
Reklama dźwignią handlu, jak mówi stare powiedzenie, i sklep internetowy nie odróżnia się tu od tradycyjnego handlu. E-handel jest coraz popularniejszy: sklepów jest coraz więcej, łatwiej znajdziemy to co nam potrzebne, zapłacimy jedną z wielu bezpiecznych metod, a tani kurier dostarczy nam zakupy pod drzwi lud do jednego z tysięcy punktów odbioru. Ta mnogość ofert oznacza jednak, że bez dobrej reklamy nasz sklep internetowy nie dotrze do klientów. Oczywiste jest, że chcąc wypromować sklep internetowy w większym stopniu sięgamy po reklamę w internecie, choćby dlatego, że klientów szukamy wśród ludzi, którzy już internetu korzystają. Powody korzystania z reklamy na przykład w mediach społecznościowych są jednak głębsze. Oczywiście nie jest wykluczone korzystanie z tradycyjnych metod reklamy, które pozwalają potencjalnie dotrzeć do osób, które nie korzystają jeszcze z e-commerce, ale reklama sklepu internetowego poza internetem napotyka też na specyficzne problemy.
Reklama sklepu internetowego offline
Próbując wypromować sklep internetowy metodą reklamy tradycyjnej natykamy się na podobny (a nawet większy) problem jak sklep stacjonarny korzystając z reklamy internetowej - jak dotrzeć do potencjalnego klienta? Specyfiką sklepów internetowych jest często to, że ich klienci są rozproszeni po całym kraju. Stąd wiele tradycyjnych metod nie pozwala skutecznie do nich dotrzeć. Roznoszenie ulotek jest dobrym sposobem na promocję sklepu stacjonarnego, ponieważ jego potencjalni klienci są zdefiniowani geograficznie (ludzie, którzy mają blisko do sklepu). W przypadku sklepu internetowego wrzucenie ulotki do skrzynki każdej osoby w Polsce ma jakikolwiek sens tylko dla największych serwisów internetowych. Można za to dystrybuować ulotki podczas wydarzeń, które gromadzą potencjalnych klientów sklepu. Podobnie ma się sprawa z reklamą outdoorową (billboardy) czy telewizyjną - dociera ona do bardzo dużej grupy odbiorców, ale w przypadku większości sklepów internetowych tylko niewielki ułamek tej grupy będzie zainteresowany ich ofertą. Z kolei sklep stacjonarny reklamujący się w internecie, o ile nie ma ogólnopolskiej sieci, musi brać pod uwagę dane o lokalizacji odbiorców reklamy żeby nie reklamować w Szczecinie sklepu w Wałbrzychu.
Jak wypromować sklep internetowy w sieci
Reklama w sklepie online to jednak przede wszystkim marketing internetowy. Poza wspomnianymi zaletami (jak możliwość precyzyjnego dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane ofertą danego sklepu), bardzo ważną zaletą reklamy w social media czy w sieci reklamowej Google jest możliwość promowania konkretnego towaru, z odnośnikiem wprost do strony tego produktu w sklepie internetowym. Dzięki temu osoba zainteresowana jego zakupem może natychmiast go dokonać. Media społecznościowe szczególnie sprzyjają spontanicznym zakupom. Produkty można proponować swoim stałym klientom na swoich profilach społecznościowych, jak również potencjalnym nabywcom poprzez reklamę celową. Najskuteczniejsze wydaje się celowanie w osoby, które już kiedyś dokonały zakupu w danym sklepie lub zainteresowały się jego reklamą i tym przede wszystkim kieruje się algorytm reklamowy, ale można też określić konkretne grupy docelowe, w których chcemy szukać nowych klientów. Warto w tym miejscu wspomnieć o utrzymaniu lojalności klienta. Zbudowanie społeczności wokół marki jest kluczowe w długofalowym sukcesie sklepu internetowego, szczególnie jeżeli sprzedaje on unikalny produkt. Dlatego osobom śledzącym profile społecznościowe marki i zapisanym do newslettera warto zaoferować od czasu do czasu kody rabatowe czy promocje niedostępne dla innych. Social media i e-mail marketing musi być przemyślany - jeśli klienci będą mieli poczucie, że wiadomości od sprzedawcy nie dają im żadnej korzyści, to przestaną je śledzić. Ostatnią ważną rzeczą jest pozycjonowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Tu wiele daje dobry content marketing, ale pomocne są także kampanie Google Ads, które pozwalają zaprezentować ofertę sklepu obok wyników wyszukiwania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana