Najpopularniejsze elementy reklamy zewnętrznej
Prawdą jest, że żadna firma nie może obejść się bez skutecznej reklamy. Umacnianie wizerunku na rynku to inwestowanie w narzędzia, takie jak pozycjonowanie, ulotki, odpowiednie ogłoszenia w mediach oraz tradycyjne formy promocji. Jedną z nich jest reklama zewnętrzna. To bodaj najstarszy sposób promowania marki, ale za to wciąż skuteczny. Dlatego często jest on jeszcze spotykany. W jakich formach występuje?
Jakie są najpopularniejsze nośniki zewnętrznej reklamy?
Nowe technologie sprawiają, że współczesna reklama zewnętrzna to nie tylko zwykły, atrakcyjnie zadrukowany plakat. Nowoczesne rodzaje nośników promocyjnych można dziś spotkać niemal w każdym miejscu. Sprzyja temu mnogość powierzchni reklamowych, które da się z powodzeniem zagospodarować. I chociaż czasami czuje się przesyt spowodowany mnogością emanującej zewsząd treści, to taka forma reklamy ma się nadzwyczaj dobrze i dodatkowo zaliczana jest do najbardziej skutecznych.
Przeczytaj również: Reklama zewnętrzna i jej rodzaje
Dlatego wszystkie firmy, takie jak PATRZ, które zajmują się projektowaniem reklam, nie odchodzą od tego typu sposobu prezentowania treści. Robią to za pomocą wszystkich dostępnych rozwiązań. Typowymi elementami reklamy zewnętrznej są billboardy, banery, litery i znaki przestrzenne, szyldy reklamowe, gazety, ulotki, a także motywy umieszczane na samochodach, zarówno na dachach, jak i w postaci naklejek.
Przeczytaj również: Szyldy reklamowe, czyli zewnętrzna identyfikacja firm
Współcześnie obserwuje się coraz więcej obecności nowoczesnej reklamy w postaci ekranów LCD. Tego typu nośniki pojawiają się w pojazdach komunikacji miejskiej, na przystankach, w gmachach użyteczności publicznej i wszędzie tam, gdzie zazwyczaj gromadzi się sporo ludzi.
Przeczytaj również: 4 zasady skutecznej reklamy zewnętrznej
Skuteczna reklama to połączenie dobrego wyboru nośnika z kreatywnością i z dobrą znajomością trendów w upodobaniach konsumentów.
Główne cechy reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna to zazwyczaj minimum słów. Zamiast rozbudowanych opisów używa się w niej haseł, sloganów i atrakcyjnych grafik, a często, jak w przypadku ekranów LCD, nawet filmów lub ciekawych animacji.
Formy reklamy zewnętrznej są bardzo różne, ale łączy je jedna cecha – przyciągają uwagę. Na zewnątrz potencjalni konsumenci, a więc odbiorcy treści reklamowych, mają niewiele czasu na zaznajomienie się z nimi. Dlatego teksty i obrazy muszą szybko zaintrygować oraz przyciągnąć uwagę osób, do których są adresowane. Odbiorcy zazwyczaj przemieszczają się pieszo, własnymi autami lub środkami komunikacji miejskiej. Reklama zewnętrzna musi być tak zaprojektowana, żeby chociaż przez krótki czas skupiła na sobie uwagę konsumenta. Badania twierdzą, że nawet niewielka styczność z atrakcyjną formą promocji przynosi efekty.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana