Materiał Partnera

Najpopularniejsze elementy reklamy zewnętrznej

Najpopularniejsze elementy reklamy zewnętrznej

Prawdą jest, że żadna firma nie może obejść się bez skutecznej reklamy. Umacnianie wizerunku na rynku to inwestowanie w narzędzia, takie jak pozycjonowanie, ulotki, odpowiednie ogłoszenia w mediach oraz tradycyjne formy promocji. Jedną z nich jest reklama zewnętrzna. To bodaj najstarszy sposób promowania marki, ale za to wciąż skuteczny. Dlatego często jest on jeszcze spotykany. W jakich formach występuje?

Jakie są najpopularniejsze nośniki zewnętrznej reklamy?

Nowe technologie sprawiają, że współczesna reklama zewnętrzna to nie tylko zwykły, atrakcyjnie zadrukowany plakat. Nowoczesne rodzaje nośników promocyjnych można dziś spotkać niemal w każdym miejscu. Sprzyja temu mnogość powierzchni reklamowych, które da się z powodzeniem zagospodarować. I chociaż czasami czuje się przesyt spowodowany mnogością emanującej zewsząd treści, to taka forma reklamy ma się nadzwyczaj dobrze i dodatkowo zaliczana jest do najbardziej skutecznych.

Dlatego wszystkie firmy, takie jak PATRZ, które zajmują się projektowaniem reklam, nie odchodzą od tego typu sposobu prezentowania treści. Robią to za pomocą wszystkich dostępnych rozwiązań. Typowymi elementami reklamy zewnętrznej są billboardy, banery, litery i znaki przestrzenne, szyldy reklamowe, gazety, ulotki, a także motywy umieszczane na samochodach, zarówno na dachach, jak i w postaci naklejek.

Współcześnie obserwuje się coraz więcej obecności nowoczesnej reklamy w postaci ekranów LCD. Tego typu nośniki pojawiają się w pojazdach komunikacji miejskiej, na przystankach, w gmachach użyteczności publicznej i wszędzie tam, gdzie zazwyczaj gromadzi się sporo ludzi.

Skuteczna reklama to połączenie dobrego wyboru nośnika z kreatywnością i z dobrą znajomością trendów w upodobaniach konsumentów.

Główne cechy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to zazwyczaj minimum słów. Zamiast rozbudowanych opisów używa się w niej haseł, sloganów i atrakcyjnych grafik, a często, jak w przypadku ekranów LCD, nawet filmów lub ciekawych animacji.

Formy reklamy zewnętrznej są bardzo różne, ale łączy je jedna cecha – przyciągają uwagę. Na zewnątrz potencjalni konsumenci, a więc odbiorcy treści reklamowych, mają niewiele czasu na zaznajomienie się z nimi. Dlatego teksty i obrazy muszą szybko zaintrygować oraz przyciągnąć uwagę osób, do których są adresowane. Odbiorcy zazwyczaj przemieszczają się pieszo, własnymi autami lub środkami komunikacji miejskiej. Reklama zewnętrzna musi być tak zaprojektowana, żeby chociaż przez krótki czas skupiła na sobie uwagę konsumenta. Badania twierdzą, że nawet niewielka styczność z atrakcyjną formą promocji przynosi efekty.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję