Artykuł sponsorowany

Najpopularniejsze elementy reklamy zewnętrznej

Najpopularniejsze elementy reklamy zewnętrznej

Prawdą jest, że żadna firma nie może obejść się bez skutecznej reklamy. Umacnianie wizerunku na rynku to inwestowanie w narzędzia, takie jak pozycjonowanie, ulotki, odpowiednie ogłoszenia w mediach oraz tradycyjne formy promocji. Jedną z nich jest reklama zewnętrzna. To bodaj najstarszy sposób promowania marki, ale za to wciąż skuteczny. Dlatego często jest on jeszcze spotykany. W jakich formach występuje?

Jakie są najpopularniejsze nośniki zewnętrznej reklamy?

Nowe technologie sprawiają, że współczesna reklama zewnętrzna to nie tylko zwykły, atrakcyjnie zadrukowany plakat. Nowoczesne rodzaje nośników promocyjnych można dziś spotkać niemal w każdym miejscu. Sprzyja temu mnogość powierzchni reklamowych, które da się z powodzeniem zagospodarować. I chociaż czasami czuje się przesyt spowodowany mnogością emanującej zewsząd treści, to taka forma reklamy ma się nadzwyczaj dobrze i dodatkowo zaliczana jest do najbardziej skutecznych.

Przeczytaj również: Reklama zewnętrzna i jej rodzaje

Dlatego wszystkie firmy, takie jak PATRZ, które zajmują się projektowaniem reklam, nie odchodzą od tego typu sposobu prezentowania treści. Robią to za pomocą wszystkich dostępnych rozwiązań. Typowymi elementami reklamy zewnętrznej są billboardy, banery, litery i znaki przestrzenne, szyldy reklamowe, gazety, ulotki, a także motywy umieszczane na samochodach, zarówno na dachach, jak i w postaci naklejek.

Przeczytaj również: Szyldy reklamowe, czyli zewnętrzna identyfikacja firm

Współcześnie obserwuje się coraz więcej obecności nowoczesnej reklamy w postaci ekranów LCD. Tego typu nośniki pojawiają się w pojazdach komunikacji miejskiej, na przystankach, w gmachach użyteczności publicznej i wszędzie tam, gdzie zazwyczaj gromadzi się sporo ludzi.

Przeczytaj również: 4 zasady skutecznej reklamy zewnętrznej

Skuteczna reklama to połączenie dobrego wyboru nośnika z kreatywnością i z dobrą znajomością trendów w upodobaniach konsumentów.

Główne cechy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to zazwyczaj minimum słów. Zamiast rozbudowanych opisów używa się w niej haseł, sloganów i atrakcyjnych grafik, a często, jak w przypadku ekranów LCD, nawet filmów lub ciekawych animacji.

Formy reklamy zewnętrznej są bardzo różne, ale łączy je jedna cecha – przyciągają uwagę. Na zewnątrz potencjalni konsumenci, a więc odbiorcy treści reklamowych, mają niewiele czasu na zaznajomienie się z nimi. Dlatego teksty i obrazy muszą szybko zaintrygować oraz przyciągnąć uwagę osób, do których są adresowane. Odbiorcy zazwyczaj przemieszczają się pieszo, własnymi autami lub środkami komunikacji miejskiej. Reklama zewnętrzna musi być tak zaprojektowana, żeby chociaż przez krótki czas skupiła na sobie uwagę konsumenta. Badania twierdzą, że nawet niewielka styczność z atrakcyjną formą promocji przynosi efekty.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.