Artykuł sponsorowany

Na czym polega uszlachetnianie druku?

Na czym polega uszlachetnianie druku?

Uszlachetnianie druku to usługa, która polega na wzbogaceniu wydruków, zarówno offsetowych, jak i cyfrowych, o dodatkowe właściwości estetyczne, np. pokrycie folią, lakierowanie UV pełne i punktowe, złocenia, tłoczenia, zdrapki. Takie techniki umożliwiają stworzenie materiałów, które są profesjonalne i świetnie się prezentują. Dotyczy to również najbardziej popularnych wydruków, jak plakaty, wizytówki, zaproszenia, kalendarze oraz ulotki. Jakie metody uszlachetniania wyróżniamy?

Metody uszlachetniania druku

Jedną z najpopularniejszych i najstarszych metod uszlachetniania jest lakierowanie UV. To najlepsza propozycja, gdy chce się uzyskać konkretną fakturę na zadrukowanych płaszczyznach. Może to być połysk, perlistość, brokat oraz mat. Wszystko zależy od wydźwięku, jaki ma mieć dana forma wydruku. Lakierowanie UV to technika, która zwiększa trwałość materiału i podnosi jego atrakcyjność wizualną. Cienki papier zyskuje twardość, co powoduje, że opakowanie jest odporniejsze na zarysowania i otarcia. Lakier nakładany jest pojedynczo na wybrane fragmenty lub na całą wielkość wydruku. Następnie utrwalany jest za pomocą promieniowania UV. Uszlachetnianie druku z wykorzystaniem lakieru stosowane jest często ze względu na krótki czas wykonania.

Inną często wykorzystywaną techniką jest laminowanie, czyli pokrycie folią. Proces ten wyróżnia się powlekaniem powierzchni papieru folią „na gorąco” lub „na mokro”. W przypadku pierwszej metody wykorzystuje się specjalne folie, na które nanoszony jest klej. Pod wpływem dociskania rozgrzanym cylindrem folia przykleja się do podłoża i trwale z nim łączy. W procesie „na mokro” folia również łączy się z podłożem za pomocą cylindra, jednak stosowana jest do tego folia bez kleju. Jest on nakładany z innego źródła. Poza laminowaniem i lakierowaniem uznanie zyskało także tłoczenie na gorąco „hot stamping”. Dzięki temu powstają kolorowe, pozłacane lub posrebrzane nadruki. Wykorzystuje się specjalną folię przystosowaną do wykonania uszlachetniania w wysokiej temperaturze. Wzór wytłacza się, stosując matrycę wyciskającą na materiale wydrukowany element. Hot – stamping stosowany jest głównie do zdobienia kartonów, papieru i tektury, jednak z powodzeniem może być wykorzystywany do tworzenia nadruków na drewnie, skórze i tekstyliach.

Uszlachetnianie druku - zalety

Uszlachetnianie druku może być stosowane praktycznie do każdego materiału, który zamierza się wydrukować. Nie będzie więc problemu z uszlachetnieniem np. papieru używanego do druku takich formatów, jak materiały szkoleniowe, wyborcze oraz plakaty. Przed wyborem dodatkowej opcji warto jednak zastanowić się, czy przy danym materiale uszlachetnianie jest potrzebne. Uszlachetnianie to doskonała propozycja, jeśli drukowane materiały mają cechować się sporą trwałością oraz gdy zależy na podniesieniu estetyki wydruku.

Jak mówi ekspert z drukarni uszlachetniającej wydruki Jantar: Papier, jako najpopularniejszy materiał do druku, często pozostaje mało interesujący wizualnie i dotykowo, a już na pewno nie należy do zbyt wytrzymałych. Warto więc poddać go odpowiednim uszlachetnieniom, które nadadzą mu nowych cech. Uszlachetnianie umożliwi zwiększenie nasycenia kolorów, dzięki zastosowaniu lakierowania lub foliowania, a także ochronę powierzchni papieru przed czynnikami zewnętrznymi takimi, jak zadrapania lub wilgoć.

Uszlachetnianie druku daje wiele możliwości w zakresie podnoszenia walorów wizualnych i ochrony elementów drukowanych. Warto więc zlecać takie zadanie profesjonalnym drukarniom oferującym uszlachetnianie. Doświadczenie, znajomość niezbędnych technik i dobry park maszynowy to gwarancja zadowolenia i wysokiej jakości świadczonych usług.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.