Materiał Partnera

Metody nanoszenia nadruków na wyrobach foliowych

Metody nanoszenia nadruków na wyrobach foliowych

Opakowania foliowe to jedne z nieodłącznych elementów, z którego korzysta niemal każda gałąź gospodarki. Przede wszystkim pełnią one podstawową funkcję ochrony przed zniszczeniem, zarówno różnego rodzaju dokumentów, kart magnetycznych, jak i identyfikatorów, ale również z odpowiednio naniesionym nadrukiem mogą stanowić atrakcyjną formę reklamy zwiększająca rozpoznawalność danego przedsiębiorstwa. Sprawdź, jakie istnieją metody nanoszenia nadruków i do czego są wykorzystywane.

Jakie są metody nanoszenia nadruków na wyrobach foliowych?

Najczęściej stosowana, a tym samym najstarsza metoda nanoszenia nadruku na płaskich i dużych powierzchniach o różnym materiale to metoda sitodruku. 

Na popularność sitodruku przede wszystkim wpływa jego bardzo długa trwałość i zdolność do utrzymania pierwotnego wyglądu. - mówi przedstawiciel Praut, producent wyrobów z folii i akcesoriów dla poligrafii. Metoda sitodruku polega na nanoszeniu farby na specjalną matrycę, która stanowi sito z częściowo zakrytymi powierzchniami kształtującymi obszar i kształt zadruku. Sitodruk wykorzystywany jest zarówno do druku jednokolorowego, jak i istnieje możliwość naniesienia nadruku w dowolnych kolorach, dzięki czemu wyrób foliowych dopasowany może być niemal do każdego gustu i branży. 

Ogromną zaletą sitodruku jest przede wszystkim odporność wykonanych nadruków na wilgoć, promienie UV i wodę, dzięki czemu nie musimy martwić się o zniszczenia wywołane użytkowaniem, a także innymi niepożądanymi czynnikami zewnętrznymi. Warto również wspomnieć o tym, że druk sitowy słynie ze swojej niskiej ceny, a co więcej na im większy nakład hurtowy wyrobów z wykorzystaniem sitodruku się zdecydujemy, tym niższą ceną będzie się on odznaczać.

Jakie zastosowanie znajduje sitodruk?

Sitodruk przede wszystkim chętnie stosowany jest w branży reklamowej do nanoszenia na wyroby foliowe elementów promocyjnych. Mianowicie, nadruk wykonany drukiem sitowym w formie logo lub innego hasła reklamowego może być naniesiony m.in. na folię samoprzylepną, którą następnie bez problemu można umieścić, np. na karoserii samochodu lub na szybie sklepu, gdzie będzie ona stanowić formę subtelnej reklamy przyciągającej wzrok klientów. Sitodruk stosowany jest również na różnego rodzaju wyrobach foliowych, takich jak okienka do kalendarza, etui na karty magnetyczne czy okładki na dokumenty. Ponadto, metoda sitodruku jest także wykorzystywana do tworzenia identyfikatorów ułatwiających identyfikację pracowników i najczęściej taka forma nadruku zawiera logo danej firmy wraz z imieniem oraz nazwiskiem konkretnego pracownika.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję