Artykuł sponsorowany

Metody nanoszenia nadruków na gadżety reklamowe

Metody nanoszenia nadruków na gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe to bardzo ważny element strategii marketingowej wielu firm. Ich zadaniem jest nie tylko przypominanie klientowi o istnieniu naszej marki, ale również tworzenie pozytywnych skojarzeń z nią. Dlatego tak ważne jest, żeby gadżety były funkcjonalne, estetyczne i solidnie wykonane. Jednym z istotniejszych etapów ich produkcji jest wykonanie nadruków. Jakich metod się w tym celu używa? Oto kilka z nich.

Sitodruk

To jedna z najstarszych i najbardziej znanych technik drukarskich.  Na czym ona polega?

- Zgodnie ze swą nazwą sitodruk to technika drukarska oparta o wykorzystanie specjalnych sit – mówi przedstawiciel firmy AnigerPełnią one formę matrycy, przez którą przeciska się farbę drukarską. Oczka sita tworzą wzór, dlatego farba przedostaje się na drugą stronę jedynie w określonych punktach, w ten sposób zostaje naniesiona na daną powierzchnię. W celu uzyskania druku kolorowego konieczne jest zastosowanie kilku sit – każde z nich posiada nieco innych wzór i przeznaczone jest do nakładania jednego z czterech kolorów podstawowych. W ten sposób farby używane w druku mieszają się na powierzchni w różnych proporcjach, co pozwala uzyskać nadruk w bardzo szerokiej gamie kolorystycznej.

Sitodruk to metoda powszechnie stosowana i ceniona ze względu na swoją wysoką trwałość oraz estetykę. Niestety, nie jest ona tania i zdecydowanie nie opłaca się przy drukowaniu małych nakładów, szczególnie wzorów wielokolorowych – zwrot kosztów wykonania sit zwróci się dopiero przy druku około 100 sztuk produktów. Powszechnie sitodruk stosowany jest do wykonywania nadruków na odzieży, np. koszulkach.

Termotransfer

Metoda ta jest dość podobna do sitodruku – w niej również farba nakładana jest na powierzchnię przy pomocy odpowiednich sit-matryc. W czym tkwi różnica? W przypadku termotransferu nadruk wykonuje się na specjalnym papierze, który później przykłada się do właściwego nośnika, a całość następnie prasuje. Pod wpływem wysokiej temperatury farba z papieru zostaje przeniesiona na drugą powierzchnię. Metoda ta stosowana jest do wykonywania nadruków na odzieży o niestandardowym kroju oraz przedmiotów o nierównej fakturze. Podobnie jak w przypadku sitodruku otrzymujemy nadruk wysokiej jakości, ale metoda wymaga wykonania matryc, a więc jest nieopłacalna przy niskich nakładach.

Druk cyfrowy

Co do zasady nie różni się od technologii stosowanej w domowych drukarkach cyfrowych, choć do druku na gadżetach reklamowych potrzebne są odpowiednie urządzenia. Wielką zaletą tej metody jest brak konieczności wykonywania matrycy – dzięki temu możliwe jest drukowanie nawet pojedynczych sztuk produktów przy bardzo niskich kosztach. To świetnie rozwiązanie jeśli zależy nam na personalizacji produktów. Druk cyfrowy zapewnia ponadto bardzo przyzwoitą jakość obrazu, choć należy podkreślić, że dotyczy to nadruków fotograficznych, a więc z dużą ilością kolorów – przy powierzchniach wypełnionych jednym kolorem, czyli tzw. apli widać spadek jakości.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.