Artykuł sponsorowany

Koszty oklejenia samochodu. Z jakim wydatkiem się liczyć?

Koszty oklejenia samochodu. Z jakim wydatkiem się liczyć?

Oklejanie samochodu folią to usługa, która cieszy się w ostatnich latach sporą popularnością. Nic dziwnego – oferuje ją dziś wiele warsztatów, a więc jest ona dostępna dla szerokiego grona odbiorców. Dodatkowo daje użytkownikowi pojazdu wiele korzyści. Sama czynność oklejania, choć wymaga specjalnego sprzętu i wiedzy, jest przeprowadzana szybko i sprawnie. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?

Dlaczego warto oklejać samochód folią?

Na początek warto wiedzieć, dlaczego w ogóle warto rozważyć usługę oklejania samochodu folią. Zalet takiego rozwiązania jest co najmniej kilka. Po pierwsze, to łatwy i szybki sposób na zmianę koloru pojazdu, bez jednoczesnego ingerowania w oryginalny lakier.

Po drugie, oprócz walorów wizualnych, otrzymuje się również właściwości ochronne. Folia doskonale zabezpiecza powierzchnię pojazdu przed uszkodzeniami mechanicznymi, co skutkuje wydłużonym okresem eksploatacji i niższymi kosztami ewentualnej regeneracji lakieru – tłumaczy ekspert z firmy Mega Oklejanie.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nawet mycie w myjni automatycznej pozostawia mikrorysy, które – nagromadzone przez lata – negatywnie rzutują na wygląd auta. To wiąże się także z aspektem ekonomicznym, bowiem zadbany lakier to niewątpliwie czynnik zwiększający wartość pojazdu.

Po trzecie, oklejanie można traktować jako alternatywę dla lakierowania karoserii. Jeśli dany kolor się znudzi i masz chęć powrotu do fabrycznego rozwiązania, nic nie stoi na przeszkodzie, by odkleić starą folię lub nakleić nową. Każda taka operacja odbywa się bez szkody dla lakieru, więc nie ma obaw o to, że po wielokrotnym naklejaniu i odklejaniu pozostaną jakieś ślady, nieestetyczne plamy itd.

Oszczędność względem dopłaty do wymarzonego koloru

Wiele osób marzy o konkretnym, choć nietypowym odcieniu lakieru. Lawendowy, pomarańczowy, kanarkowy, seledynowy, limonkowy… – w kwestii potencjalnych barw nie ma żadnych ograniczeń (oczywiście poza dostępnością odcieni). Niestety nie jest to przyjazne dla portfela, bo każda barwa niebędąca w standardowym portfolio producenta, to dopłata wynosząca nawet kilka tysięcy złotych. A przecież wartość samochodu znacznie spada w momencie wyjazdu z salonu.

Tych pieniędzy już się nie odzyska, a co więcej, nie każdy przyszły właściciel będzie podzielać Twoje zamiłowanie do konkretnego koloru i wykorzysta ten fakt jako pretekst do negocjacji ceny. Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie oklejenie samochodu wybranym przez siebie kolorem, za który normalnie trzeba by było słono dopłacać.

Plusem takiej usługi jest możliwość odklejenia folii przed planowaną sprzedażą samochodu. Jeśli marzy Ci się szalona wizja artystyczna, ale nie chcesz ryzykować spadkiem wartości auta przy zaoferowaniu go na rynku wtórnym, to „foliowanie” jest znakomitą opcją.

Ile kosztuje oklejenie samochodu?

Cena takiej usługi uzależniona jest od jej zakresu (oklejenie całego auta lub tylko wybranego fragmentu, np. maski) oraz od renomy firmy. Standardowy koszt oklejenia folią jednobarwną waha się w przedziale 3 – 5 tysięcy złotych. O szczegóły warto jednak dopytać u źródła.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.