Artykuł sponsorowany

Konto firmowe na platformie e-commerce

Konto firmowe na platformie e-commerce

Masz swoją działalność gospodarczą i zastanawiasz się, czy konto firmowe na platformie e-commerce będzie lepszym rozwiązaniem od zwykłego? A może dopiero planujesz założyć swoją firmę i szukasz informacji na temat możliwości sprzedaży na wspomnianych portalach czy serwisach aukcyjnych? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w niniejszym artykule. Zapraszamy!

  1. Konto firmowe a konto osobiste – czym się różnią?

  2. Czy trzeba mieć działalność gospodarczą do założenia konta firmowego?

  3. Rachunek firmowy – kto może założyć działalność gospodarczą?

Czym jest konto firmowe na platformie e-commerce? Kto może założyć konto tego rodzaju? Czy do zakładania konta firmowego trzeba mieć firmę? Jeśli szukasz odpowiedzi na tego rodzaju pytania, zapraszamy do lektury!

Konto firmowe a konto osobiste

Na większości platform e-commerce możesz założyć konto osobiste lub darmowe konto firmowe. To pierwsze przeznaczone jest głównie dla osób prywatnych. W przypadku kont osobistych założenie jest z reguły darmowe i może być współdzielone z inną osobą – na przykład z małżonkiem. Natomiast konto firmowe przeznaczone jest tylko i wyłącznie dla przedsiębiorców. Na przykład konto firmowe na Allegro przeznaczone jest dla osób, które mają swoje firmy i chcą część lub całość swojej sprzedaży prowadzić na wspomnianym portalu. Z konta firmowego można skorzystać także w przypadku prowadzenia sprzedaży oraz zakupów na rzecz danej spółki. Chociaż założenie konta firmowego jest całkowicie darmowe, to jednakże rejestracja może wiązać się z ewentualnymi dodatkowymi formalnościami.

Przy zakładaniu konta firmowego najczęściej należy podać wszystkie podstawowe dane firmy. Ważny jest przede wszystkim NIP oraz kraj działalności. Tuż po założeniu konto firmowe musi zostać aktywowane. Bez aktywacji nie będziesz mógł rozpocząć sprzedaży. Aktywacja jest bardzo ważna, ponieważ jej celem jest zweryfikowanie zarówno sprzedawców, jak i nabywców. Ponadto zadaniem tej procedury jest także zagwarantowanie najwyższego poziomu bezpieczeństwa każdemu, kto korzysta z danej platformy.

Konto firmowe zweryfikować można na trzy sposoby. Zainteresowani, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, często dokonują szybkiej wpłaty online za pośrednictwem usługi płatniczej. Kolejną metodą jest przelew elektroniczny. Firmy inne niż jednoosobowa działalność gospodarcza muszą skorzystać z trzeciego sposobu – a mianowicie weryfikacji za pośrednictwem bankowego konta firmowego. Aktywacja konta firmowego na platformie e-commerce trwa zwykle do 3 dni roboczych. Wpłaconą kwotę na weryfikację otrzymasz po zakończeniu procesu.

Niekiedy do weryfikacji konta firmowego mogą być potrzebne dodatkowe dokumenty. To dotyczy jednak tylko i wyłącznie firm zagranicznych, kont, które aktywuje się za pośrednictwem kodu przesłanego pocztą, gospodarstw rolnych, które nie są zarejestrowane w GUS oraz polskich partnerów, którzy zakładają konto firmowe na ten sam NIP.

Czy trzeba mieć działalność gospodarczą do założenia konta firmowego?

Na to pytanie odpowiedzieliśmy właściwie w pierwszej części artykułu. Owszem, trzeba mieć firmę, by móc założyć konto firmowe na platformie e-commerce, ponieważ konta tego rodzaju przeznaczone są tylko i wyłącznie dla przedsiębiorców. Nie musi to być jednak jednoosobowa działalność gospodarcza. Oprócz wspomnianej działalności gospodarczej z konta firmowego mogą skorzystać spółki cywilne oraz spółki prawa handlowego. W tej ostatniej kategorii wyróżnia się spółki jawne, komandytowe, partnerskie czy komandytowo-akcyjne oraz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i akcyjne.

Rachunek firmowy – kto może założyć działalność gospodarczą?

Planujesz założyć działalność gospodarczą? Zastanawiasz się, jak założyć działalność gospodarczą w prosty i szybki sposób? Zanim rozpoczniesz całą procedurę, sprawdź, kto w ogóle w Polsce może prowadzić własną firmę. Działalność gospodarczą mogą założyć przede wszystkim osoby pełnoletnie. Jeśli masz mniej niż 18 lat, musisz skorzystać z pomocy ustawowego przedstawiciela, którym najczęściej są rodzice.

Każdy obywatel Polski – bez żadnych ograniczeń – może założyć własną działalność gospodarczą. Na takich samych zasadach, jak obywatele Polski firmę założyć mogą obywatele państw członkowskich należących zarówno do Unii Europejskiej, jak i Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jest także możliwość założenia działalności gospodarczej przez obywateli państw, które nie należą do Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Unii Europejskiej. W tym ostatnim przypadku jednak osoba taka musi mieć w Polsce odpowiedni tytuł pobytowy – to znaczy zezwolenie na pobyt stały, długoterminowy czy czasowy, który wydaje się w określonym celu.

Przy zakładaniu działalności należy pamiętać, że niektóre mogą wymagać koncesji. To nic innego jak zgoda konkretnego organu na założenie i prowadzenie działalności. Własna firma to często szansa na większe zarobki, ale też nie można zapominać o dodatkowych obowiązkach, jakie się z tym wiążą. Warto więc wszystko dokładnie przemyśleć przed otworzeniem własnej firmy.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.