Materiał Partnera

Jakie materiały POS najczęściej kupują firmy w Polsce?

Jakie materiały POS najczęściej kupują firmy w Polsce?

W dobie błyskawicznie rosnącej konkurencji łatwo skoncentrować się na marketingu prowadzonym środkami masowego przekazu, jednak wciąż w zwiększaniu sprzedaży produktów ogromne znaczenie mają także "analogowe" formy reklamy. W tej roli bardzo dobrze sprawdzają się tak zwane materiały POS (point of sale materials). Dowiedz się, dlaczego są korzystnym uzupełnieniem działań marketingowych i jakie ich rodzaje się spotyka najczęściej w Polsce.

Co to są materiały POS – definicja

POSM, czyli point of sale marketing, stawia na zamieszczanie treści o charakterze reklamowym w miejscu dokonywania zakupu. Materiały POS widzimy w sklepach wielkopowierzchniowych, ale także tych znacznie mniejszych. Dynamiczny rozwój technologii multimedialnych pozwala zapomnieć o tym, że klienta detalicznego warto przekonać do zakupu danego towaru jeszcze ostatni raz – w miejscu, w którym może go nabyć.

Materiały promocyjne tego typu to różnego rodzaju standy (będące jednocześnie dyspenserami, samodzielne i wiele innych), naklejki, poziome reklamy czy strzałki, które przypominają klientowi o danej marce i konkretnym produkcie. Ich historia jest długa, bo sięgają czasów, gdy powstały pierwsze sklepy sieciowe, a wraz z nimi pojawiły się potykacze czy standy, które umieszczano w specjalnie eksponowanych miejscach. Dziś ich rola jest taka sama jak przed laty, a reklama umieszczona w miejscu sprzedaży pozwala skutecznie zwiększyć sprzedaż.

Rodzaje materiałów POS

Materiały POS dzieli się na:

  • miękkie materiały POS – są wykonane z tektury, papieru lub innych miękkich materiałów.

  • twarde materiały POS – wykonuje się je z tworzyw sztucznych, drewna, metalu, aluminium etc.

To podstawowy podział, który jednak nie pokazuje pełni ich potencjału. To na przykład materiały przeznaczone na ladę, wśród których najbardziej charakterystyczne są bilonownice zawierające próbki produktów (np. papierosy umieszczone za warstwą przezroczystego tworzywa sztucznego). To też chętnie wybierane stoppery reklamowe (umieszczane przy półce i zwracające uwagę na konkretny produkt), listwy i osłonki cenowe, makiety, które przedstawiają produkt w powiększeniu, standy promocyjne, potykacze czy stojaki na ulotki. Możliwości są szerokie, dlatego ważne jest, by wybrać odpowiednią formę i wykorzystać z pełni jej możliwości. Reklama musi być estetyczna i przyciągać wzrok, dzięki czemu wskaże klientowi, jaką decyzję zakupową najlepiej będzie podjąć.

Zalety używania materiałów POS

W czasach dynamicznego rozwoju reklamy cyfrowej warto pamiętać o tym, że ostateczna decyzja zapada i tak w miejscu sprzedaży. Właśnie wtedy warto jeszcze raz przypomnieć klientowi detalicznemu o swojej ofercie i wykorzystać wcześniej zbudowane podstawy, które wynikają z dotychczasowych kampanii np. w Internecie czy telewizji. To moment na wywołanie skojarzenia, które zachęci klienta do sięgnięcia oferty znanego sobie już producenta. Za potrzebą zaprezentowania sprzedawanego produktu w miejscu sprzedaży stoją jednoznaczne dane Nielsena: 70% decyzji zapada bezpośrednio przed półką w sklepie. Z tego powodu materiały POS świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie lub wsparcie kampanii reklamowej.

W jakich branżach korzysta się z materiałów POS

Z tych materiałów reklamowych korzystają różne branże. Przede wszystkim wykorzystują je producenci żywności, zarówno artykułów pierwszej potrzeby, jak i bardziej luksusowych. To sprawia, że widzimy je najczęściej na terenie sklepów wielkopowierzchniowych, ale także w tych osiedlowych, a nawet kioskach. Materiały POS wykorzystuje także HoReCa i niejednokrotnie inne firmy z sektora usług.

Wybierz materiały POS od producenta POP Time

Jeśli chcesz zaprezentować potencjalnym klientom swoją ofertę w niebanalny, atrakcyjny wizualnie sposób, sprawdź ofertę polskiej marki POP Time. To producent materiałów POS z własnym parkiem maszynowym, który oferuje ponad 1000 gotowych produktów, a także tworzy inne na specjalne zamówienie. Nie tylko pracuje w oparciu o wytyczne klienta, ale może także zaprojektować reklamę, która pozwoli na zwiększenie sprzedaży. Wykorzystuje w tym doświadczenie sięgające 2003 roku i fachową wiedzę z zakresu technik marketingowych. Sprawdź ofertę marki i dowiedz się więcej!

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję