Artykuł sponsorowany

Jaką wytrzymałość zapewnia druk w technologii UV?

Jaką wytrzymałość zapewnia druk w technologii UV?

Druk wykonywany za pomocą technologii UV to świetne rozwiązanie w przypadku grafik lub napisów na przedmiotach, które mają nietypową powierzchnię. Korzystają z niego zazwyczaj firmy marketingowe, pracownie sitodruku i agencje reklamowe, którym zależy na grafikach wysokiej jakości lub oznaczeniach przyciągających uwagę. To szansa na budowanie świadomości marki oraz zdobywanie nowych klientów!

Co to jest druk UV?

Druk UV to nowoczesna technologia, która wykorzystuje metody cyfrowe oraz promieniowanie ultrafioletowe, aby drukowane grafiki były jak najlepszej jakości. Tusz do drukarki UV to w zasadzie ciekły polimer, który poprzez działania promieni oraz lamp LED, utwardza się. Tusze do takich urządzeń są zazwyczaj sprzedawane w butelkach o pojemności 0,4 lub jednego litra.

Druk w technologii UV sprawdza się przy tworzeniu gadżetów, takich jak pudełka, zapalniczki, długopisy, ochrony na telefon i wiele innych. Z drukarki UV można więc korzystać niezależnie od nawierzchni danego przedmiotu. Plastik, szkło, PCV, metal, drewno czy ceramika nie stanowią dla tuszu UV żadnego problemu. Można go wykorzystywać na nierównych powierzchniach oraz krawędziach. Dobrze wygląda zarówno na wielkich formatach, jak i mniejszych kształtach. Dzięki odporności na działanie warunków atmosferycznych tusz można stosować na zewnętrznych banerach lub tablicach informacyjnych. Na terenie Krakowa sprzedażą drukarek oraz tuszów UV zajmuje się między innymi firma UVprinter.pl

Dlaczego druk UV jest bardziej wytrzymały? 

Wynika to przede wszystkim z metody drukowania. Głowica drukarki UV działa nad blatem, przez co szybciej może nanieść tusz na konkretny materiał. Utwardzanie atramentu odbywa się przy pomocy lamp LED, które wytwarzają światło ultrafioletowe. Promienie UV wspomagają proces polimeryzacji, podczas którego polimer twardnieje. Utwardzony druk przypomina cienki plastik, ponieważ bardzo mocno przywiera do powierzchni, na której został umieszczony.

Na wytrzymałość druku UV nie mają wpływu warunki atmosferyczne, nie zaszkodzi mu więc woda oraz niskie lub wysokie temperatury. Jest również odporny na działanie promieni słonecznych. Duży wpływ na to, jak długo, grafika wykonana za pomocą technologii UV będzie odporna na te czynniki, ma rodzaj powierzchni, na jakiej została zamieszczona, a także to jak długo tusze UV były nastawione na działanie promieni ultrafioletowych. Tusze UV sprawdzają się w odwzorowywaniu rzeczywistych kolorów przez około dwa lata. Jeżeli chce się rozciągnąć ten okres do pięciu lat, należy dodatkowo zabezpieczyć grafikę laminatem UV lub lakierem UV.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.