Artykuł sponsorowany

Jaką metodę wykorzystać do druku plakatów?

Jaką metodę wykorzystać do druku plakatów?

Plakaty pełnią różnorodne funkcje, najczęściej kojarzone są jednak z działaniem reklamowym i informacyjnym. Oglądamy je każdego dnia – na witrynach sklepowych, w gabinetach kosmetycznych czy u dentysty. Dobrze zaprojektowany plakat zwraca uwagę odbiorców. Aby był skuteczny w swoim przekazie, powinien być wydrukowany w odpowiedni sposób. Jakie są metody druku plakatów?

Druk offsetowy

Offsetowa metoda druku sprawdzi się w przypadku drukowania plakatów o dużym nakładzie. W takim przypadku koszt wydruku jednej sztuki sięga kilkudziesięciu groszy. Ten rodzaj druku jest dobry w momencie, gdy planujemy rozwieszać plakaty wewnątrz pomieszczeń, ponieważ ta technika nie zabezpiecza arkuszy przed działaniem promieniowania słonecznego czy wilgocią. Jest to najczęściej stosowana technologia druku przemysłowego, wykorzystywana w przypadku różnych rodzajów materiałów – idealnie sprawdza się w przypadku wizytówek czy materiałów promocyjnych, takich jak ulotki – gdzie z korzystną ceną w parze idą duże nakłady. W przypadku offsetu największe koszty generuje samo przygotowanie do druku, obejmujące naświetlanie czy przygotowanie klisz, stąd też nieopłacalne są wydruki pojedynczych egzemplarzy. Technika ta w skrócie polega na przenoszeniu farby z matrycy na papier lub inny materiał.

Sitodruk

Ta technologia druku, podobnie jak druk offsetowy, sprawdzi się przy średnich i dużych nakładach, jednak posiada dodatkowe właściwości. Materiały drukowane sitodrukiem są odporne na czynniki atmosferyczne, wilgoć i promieniowanie słoneczne. Dzięki tym właściwościom, plakaty drukowane metodą sitodruku mogą być używane zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i eksponowane na zewnątrz. Jeśli chodzi o ceny wydruku, podobnie jak w przypadku offsetu – wraz z większym nakładem cena za wydruk pojedynczej sztuki spada. W sitodruku, nazywanym również serigrafią lub drukiem sitowym, formą drukową jest szablon, który nakładany jest – jak sama nazwa wskazuje – na siatkę. Przetłaczanie farby przez matrycę umożliwia wykonywanie odbitek. Sitodruk ma bardzo szerokie zastosowanie – umożliwia tworzenie wydruków nie tylko na papierze, ale także na tkaninach, drewnie czy tworzywach sztucznych. Trwałość i odporność zagwarantowana jest dzięki wytrzymałym farbom.

Druk cyfrowy

Najszybszą metodą wydruku plakatów jest druk cyfrowy. Technologia cyfrowa umożliwia personalizowanie poszczególnych egzemplarzy i wydruk nawet jednej sztuki. W przypadku druku cyfrowego możemy wybierać spośród wielu formatów. Druk cyfrowy to najlepsza opcja wydruku małych nakładów plakatów. Wprawdzie cena za sztukę wychodzi wyższa, niż w przypadku pozostałych metod drukowania, ale jeśli zależy nam na personalizacji i nie potrzebujemy dużych nakładów, jest to metoda najbardziej optymalna i korzystna. Wydruki w technologii cyfrowej oferują takie drukarnie jak np. AA Print. Druk cyfrowy to metoda tzw. bezstykowa – dane do druku dostarczane są do urządzenia drukującego w postaci danych komputerowych, więc jest to druk bezpośrednio lub pośrednio z nośnika.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.