Jak tanio i szybko wydrukować plakaty?
Plakaty są jedną z najstarszych form promocji, która nadal cieszy się ogromną popularnością wśród szerokiego grona odbiorców. Najczęściej informują o ważnym wydarzeniu kulturalnym, kampanii społecznej czy też nowym produkcie. Obecnie stosowane rozwiązania technologiczne pozwalają szybko i co najważniejsze – za nieduże pieniądze – wydrukować niemalże każdą ich ilość, w dowolnym rozmiarze. Jak tanio i szybko wydrukować plakaty?
Plakaty – od czego zależy ich cena?
Druk plakatów oferuje większość drukarni, zarówno tych działających w trybie stacjonarnym, jak i online. Największą popularnością cieszą się wersje w formatach A3, A2, A1, ale też B3, B2 i B1, choć można je nabyć w również w wielu innych formatach. Porównując ceny w kilku punktach, można zauważyć, że znacznie się one od siebie różnią. Wielu wygórowane koszty traktuje jako sposób na osiągnięcie dużych zysków. Warto jednak wiedzieć, co składa się na końcową cenę druku plakatów. Wpływ na nią mają czynniki, takie jak:
- nakład – z reguły im wyższy, tym niższy koszt jednostkowy,
- gramatura i rodzaj papieru – jego grubość i rodzaj wykończenia mają duże znaczenie,
- rodzaj druku – w przypadku niskich nakładów najczęściej jest polecany druk cyfrowy, który pozwala obniżyć koszty. Przy dużych ilościach wykonuje się go metodą offsetową,
- termin realizacji zamówienia – pomimo iż obecnie wiele drukarni gwarantuje krótkie terminy realizacji zleceń (do kilku dni roboczych), to ekspresowe ich wykonanie wymaga uiszczenia dodatkowych opłat.
Gdzie tanio i szybko wydrukować plakat?
Osoby, które są zainteresowane wykonaniem tanich wydruków plakatów, powinny porównać oferty punktów stacjonarnych oraz internetowych. Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że te działające online często oferują niższe ceny.
- Różnica wynika z możliwości złożenia zamówienia przez Internet, który znacznie oszczędza czas pracowników i pozwala zredukować ilość zatrudnionych osób – wyjaśnia ekspert z firmy PWP Interdruk. Plusem tego typu firm jest również możliwość zaprojektowania szaty graficznej materiału promocyjnego.
Poszukując odpowiedniej drukarni, warto również sprawdzić opinie dotychczasowych klientów, gdyż może okazać się, że za niską ceną kryje się równie niska jakość druku. Decydując się na punkty stacjonarne, warto wcześniej zweryfikować jakość wydruku, prosząc o przykładowe realizacje. Porównując jeszcze firmy działające internetowo z lokalnymi, należy zauważyć, że te pierwsze mają szybkie terminy realizacji, które w połączeniu z dostawą kurierem zapewniają, że materiał już kolejnego dnia znajdzie się w rękach klienta.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana