Jak powstają standy reklamowe?
Stand reklamowy, nazywany również stojakiem, to bardzo popularna i przydatna forma reklamy zewnętrznej. Stojaki reklamowe umożliwiają ustawienie ich w dowolnym miejscu i eksponowanie firmy, oferowanych przez nią produktów czy usług. Jednym słowem – mają za zadanie przyciągać uwagę. Używane są w różnorodnych miejscach i sytuacjach, jednak bardzo często można je zauważyć na targach. Jak wygląda proces powstawania standu reklamowego?
Etap pierwszy – projekt standu reklamowego
Stand reklamowy jest nośnikiem reklamy, nieposiadającym jednak jednego wymiaru czy wyglądu. Są to wolnostojące formy, wykonywane z różnych materiałów, bardzo często na indywidualne zamówienie. System wystawienniczy może przebierać formę kartonowego stojaka, stojaka z zawieszkami czy ekspozytora ladowego z półkami. Powstanie standu poprzedza najważniejszy etap, czyli projekt. Firma wykonująca stand, taka jak np. DC Packaging, po konsultacji ze zleceniodawcą projektuje szkic, uwzględniający koncepcję, formę, kształt, szkielet oraz materiał, z którego stand ma być wykonany. Poza formą, równie ważny jest także projekt graficzny – należy więc wspólnie wybrać kolorystykę, styl, design oraz ustalić, jakie informacje mają znaleźć się na grafikach. Najczęściej jest to logotyp, hasło przewodnie firmy czy dane teleadresowe, ale mogą to być również inne, dowolne elementy.
Etap drugi – wizualizacja
Jeśli ustalimy już niezbędne detale dotyczące formy i grafiki standu, zanim ruszy jego produkcja, graficy tworzą jego wizualizację. Korzystając ze specjalnych aplikacji wykonują wizualizację przestrzenną stojaka, dzięki czemu zleceniodawca ma szansę zobaczyć, jak będzie on finalnie wyglądał. Będzie to produkt bardzo zbliżony do tego, który zostanie wyprodukowany, jednak na tym etapie mamy jeszcze możliwość dokonania zmian. Bardzo często zdarza się, że widząc wizualizację, klienci dokonują różnorodnych poprawek – w kwestii umieszczenia konkretnych elementów czy ich rozmiarów. Aby jeszcze lepiej zwizualizować sobie wygląd projektu, graficy wykonują tzw. renderowanie, czyli umieszczają projekt na tle konkretnej lokalizacji.
Etap trzeci – produkcja standu i logistyka
Produkcja standu rusza w momencie, gdy finalny projekt zostanie już zaakceptowany przez klienta. Należy tutaj zwrócić uwagę na to, aby akceptacja była w 100% przemyślana, ponieważ podczas produkcji nie mamy już możliwości naniesienia poprawek. Kolejnym etapem jest produkcja poszczególnych elementów w odpowiednio dobranej technologii. Wyprodukowane elementy są konfekcjonowane, kompletowane i wysyłane do klienta pod wskazany przez niego adres. Odpowiednie zapakowanie i etykietowanie standu pozwoli dostarczyć towar bez uszkodzeń – zadanie to leży po stronie firmy produkującej stand reklamowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana