Artykuł sponsorowany

Jak opracować dobrą broszurę reklamową?

Jak opracować dobrą broszurę reklamową?

Reklama to podstawa handlu, o czym doskonale wiedzą właściciele przedsiębiorstw. Dlatego też tak dużą uwagę poświęca się podczas tworzenia chwytliwej oraz atrakcyjnej reklamy. Istnieje wiele form na zwiększenie popularności danej firmy, a jedną z nich są broszury reklamowe. Jednak zanim broszura trafi do odbiorców, należy ją zaprojektować w sposób przemyślany. Czym więc powinna charakteryzować się dobra broszura reklamowa?

Zrozumiały przekaz

Broszura reklamowa powinna zawierać jasne dla odbiorcy treści. Oznacza to, że powinny się w niej znaleźć informacje o najważniejszych produktach bądź usługach, jakie dana firma oferuje. Ponadto warto, aby na broszurze reklamowej znalazła się nazwa firmy oraz adres jej siedziby.

Jeśli profil firmy istnieje w mediach społecznościowych lub firma posiada własną stronę internetową, wówczas należy także umieścić te informacje. Pamiętać trzeba, że pełne dane firmy nie muszą być widoczne od razu – ważniejsze jest logo, nazwa oraz hasło reklamowe odnoszące się do usług oraz towarów. Na ulotce powinny znaleźć się najważniejsze informacje i korzyści w skróconej wersji, którą łatwiej przyswoi potencjalny klient.

Szata graficzna

Oczywiście nie tylko jakość informacji umieszczanych na broszurze reklamowej jest ważna, ale również ich oprawa graficzna.

O to, dlaczego należy szczególną uwagę zwrócić na oprawę graficzną broszury reklamowej, zapytaliśmy pracownika drukarni offsetowej GRIST99: Pierwsze, co przyciąga wzrok potencjalnego odbiorcy broszury reklamowej to jej kolorystyka oraz grafika. Jeśli będzie ciekawa i będzie wyróżniać się na tle innych, to potencjalny klient przeczyta ją do końca, a co najważniejsze nazwa i logo naszej firmy zostaną zapamiętane.

Dlatego też kolor tła, liter oraz grafika i zdjęcia na broszurze powinny być dokładnie przemyślane, tak aby stanowiły spójną całość, a jednocześnie były ciekawe wizualnie w odbiorze.

Format broszury

Broszura reklamowa może mieć wiele postaci. Może to być jednostronna ulotka, plakat formatu A5 lub składany kilkukrotnie arkusz i folder reklamowy. Rozmiar broszury reklamacyjnej powinien być poręczy, jeśli ma to być forma składanej ulotki lub katalogu. Dlatego zaleca się standardowe rozmiary.

Wybierając format broszury, warto zwrócić uwagę na gramaturę oraz jakość papieru. Kiedy projekt jest gotowy, wystarczy przekazać go do drukarni, która zrealizuje druk broszur na wskazanym papierze oraz w odpowiedniej ilości. Przed masowym drukiem warto sprawdzić kilka pojedynczych egzemplarzy, czy kolory współgrają ze sobą, czy czcionka jest wyraźna oraz, czy papier jest o odpowiedniej gramaturze.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.