Artykuł sponsorowany

Jak często powinno się konserwować drukarki w firmie?

Jak często powinno się konserwować drukarki w firmie?

By urządzenia drukujące mogły nam z powodzeniem służyć, powinniśmy regularnie je konserwować. Zasada ta zyskuje na znaczeniu w przypadku sprzętu wykorzystywanego w firmie, gdyż zwykle jest on używany znacznie intensywniej od domowych egzemplarzy. W tym artykule wyjaśniamy więc, jak często powinno się konserwować drukarki oraz pokrótce omówimy przebieg takiego procesu.

Dlaczego należy konserwować drukarkę?

Chyba każdy z nas zna powiedzenie, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Ma ono zastosowanie również w przypadku drukarek, gdyż w trakcie użytkowania do środka dostaje się mnóstwo zanieczyszczeń, a dodatkowo ich komponenty ulegają zużyciu i należy je wymienić. Jeśli tego nie zrobimy, sprzęt po czasie może przestać działać i zamiast prostej konserwacji, będziemy zmuszeni do naprawy drukarek. Serwisowanie to oczywiście proces znacznie dłuższy, a co ważniejsze, o wiele droższy. Lepiej więc podejść odpowiedzialnie do regularnej kontroli pracy urządzeń, zamiast narażać się na poważne kłopoty w przyszłości.

Przebieg konserwacji

Konkretne czynności w dużej mierze zależą od typu posiadanej drukarki. Zawsze należy jednak zacząć od demontażu urządzenia, by określić stan poszczególnych elementów. Następnie zabrudzone części są czyszczone, ze szczególnym uwzględnieniem ścieżki przebiegu papieru. Dodatkowo powinno się sprawdzić rolki i elementy gumowe, gdyż z czasem ulegają one zużyciu. Po wykonaniu wszystkich czynności drukarkę trzeba poprawnie złożyć oraz przeprowadzić wydruk testowy. Konserwację powierzajmy jedynie fachowcom, na przykład z firmy Kopier Technik, którzy mają niezbędną wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu takich prac.

Częstotliwość konserwacji

Producenci drukarek zwykle nie informują, jak często należy sprzęt konserwować. Przyjmuje się jednak, że powinniśmy robić to maksymalnie co 18 miesięcy w przypadku urządzeń pracujących w normalnych warunkach. Jeśli natomiast używamy sprzętu w mniej sprzyjającym otoczeniu, takim jak magazyny czy hale produkcyjne, okres ten zmniejsza się do pół roku. Częstszej konserwacji wymagają też kolorowe drukarki laserowe, gdyż zbierają one znacznie więcej zabrudzeń od innych. Oczywiście podane okresy są jedynie orientacyjne, a z usług specjalistów powinniśmy skorzystać zawsze, gdy cokolwiek w pracy drukarki nas zaniepokoi.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.