Materiał Partnera

Gdzie wykorzystuje się zdjęcia obrotowe?

Gdzie wykorzystuje się zdjęcia obrotowe?

Zdjęcia obrotowe pojawiły się stosunkowo niedawno, jednak bardzo szybko zdobyły wciąż rosnącą popularność. Ich potencjał jest ogromny i w Polsce dopiero odkrywany. Zdjęcia obrotowe należą do fotografii reklamowej i dzięki nim możemy dokładnie obejrzeć dany obiekt w pełnym zakresie, tak, jakbyśmy oglądali go na żywo. Czym są zdjęcia obrotowe, jak się je wykonuje oraz gdzie się je wykorzystuje?

Czym są zdjęcia obrotowe?


Zdjęcia obrotowe, zwane też zdjęciami 360 stopni, to typ interaktywnej dynamicznej fotografii produktowej. Rozwiązanie do zdobywa uznanie coraz większej rzeszy producentów i sprzedawców, którzy chcą zaprezentować swoje produkty w najbardziej czytelny dla klienta sposób. Zdjęcia 360 stopni, w zależności od formatu, pozwalają obejrzeć dany obiekt z każdej strony i powiększyć jego dowolny fragment, przez co klient ma wrażenie, jakby oglądał go w rzeczywistości. Dzięki zdjęciom obrotowym nie ma konieczności dodawania sporej ilości zdjęć, których oglądanie jest dla użytkownika o wiele mniej wygodne. 

Profesjonalnie wykonane zdjęcia 360 stopni wiernie odwzorowują fotografowany obiekt, bez względu na jego gabaryty, a im więcej zdjęć składa się na sekwencję, tym płynniejsze i mniej widoczne są przejścia pomiędzy zdjęciami. Prezentacje szybko się ładują i nie obciążają strony, a także posiadają wygodny pasek do nawigacji, dzięki któremu użytkownik może nim samodzielnie sterować – dodaje specjalista ze studia fotograficznego photographic.pl.

Rodzaje zdjęć obrotowych


W zależności od formatu, w jakim wyświetlane są zdjęcia obrotowe, wyróżniamy prezentacje obrotowe w formacie filmu MP4, w formacie GIF oraz oparte o technologię html. Zdjęcia 360 stopni w formacie filmu MP4 doskonale nadaje się do umieszczenia na portalach społecznościowych. Są odtwarzane jak film, którego użytkownik nie może zatrzymać czy powiększyć. Zdjęcia 360 stopni w formacie GIF, wrzucone jako zwykły obrazek na stronę nie dają możliwości zatrzymania i prezentacja jest w ciągłym ruchu, jednak dostatecznie przykuwają uwagę odbiorcy i potrafią skutecznie zachęcić go do zakupu. Natomiast zdjęcia obrotowe oparte o technologię html pozwalają odbiorcy na pełną kontrolę nad oglądaną prezentacją – mogą dowolnie obracać produkt, powiększać czy zatrzymać prezentację. Ponadto ten format umożliwia dodawanie hotspotów, czyli dodatkowych znaczników i informacji, które możemy wykorzystać do opisania cech i zalet danego produktu.

Gdzie wykorzystuje się zdjęcia obrotowe?


Zdjęcia obrotowe znajdują coraz więcej zastosowań. Przede wszystkim wykorzystywane są w sklepach internetowych oraz w mediach społecznościowych do prezentowania rozmaitych obiektów czy produktów. Obiekty te mogą być niemal dowolnych rozmiarów, więc sprawdzą się zarówno jako fotografia reklamowa małych przedmiotów, np. zegarków czy butów, jak i dużych przedmiotów, jak np. pojazdy. Zdjęcia obrotowe świetnie nadają się do prezentacji odzieży. Dziś nie wystarczy już zrobić zdjęć ubrań na wieszaku bądź na płasko. Osoby, które kupują ubrania przez internet, chcą wiedzieć, jak dana część odzieży będzie się układała na ciele. Dzięki przestrzennemu przedstawieniu ubrań klienci są w stanie lepiej wyobrazić sobie, jak będą w nich wyglądać, bez konieczności przymierzania.

Jak wykonać profesjonalne zdjęcia obrotowe?


Choć wykonanie zdjęć obrotowych wydaje się być prostą sztuką, a w internecie nie brakuje różnego rodzaju tutoriali, to warto mimo wszystko zlecić to zadanie profesjonalistom. Samodzielne wykonanie zdjęć 360 stopni wymaga ogromnej wprawy, cierpliwości i wiedzy oraz trzeba liczyć się ze znacznie większym nakładem pracy niż nad fotografią statyczną. Należy wykonać zdjęcia tak, aby zaprezentować dany obiekt w 3 wymiarach. Trzeba wiedzieć, co ile stopni wykonać zdjęcie oraz kontrolować obrót danego przedmiotu. Profesjonaliści korzystają z różnego rodzaju obrotnic, ręcznych i elektrycznych, które pozwalają im obrócić przedmiot o zdefiniowany kąt. Obrotnica ta musi być dostosowana do wielkości oraz wagi fotografowanego przedmiotu. Istotne jest także dopasowane do obiektu tło, światło oraz fachowa obróbka zdjęć. Od skuteczności prezentacji produktu zależy wzrost sprzedaży, a dzięki profesjonalnym prezentacjom obrotowym możemy tę skuteczność zwiększyć nawet do 50%.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję