Artykuł sponsorowany

Formaty druku. Co oznaczają poszczególne symbole?

Formaty druku. Co oznaczają poszczególne symbole?

Symbole w drukarstwie mają za zadanie oznaczenie poszczególnych formatów kartek. Istnieje kilka podstawowych i najczęściej używanych rozmiarów, takich jak A4 lub A5. W praktyce stosuje się jednak także inne oznaczenia dla nieco mniej popularnych formatów. Jest tak szczególnie w druku wielkoformatowym lub też branży reklamowej. Co oznaczają symbole w drukarstwie? Oto kilka informacji!

Co oznaczają symbole A4 i A5 w drukarstwie?

Symbol A4 to popularne kartki do xero w rozmiarze takim, jak blok rysunkowy. Ten najczęściej stosowany format jest używany w biurach, na uczelniach i w innych miejscach, które wymagają powielania standardowych dokumentów. Dokładne wymiary A4 to 210 × 297 mm, czyli 62 cm².

Przeczytaj również: Druk do celów reklamowych. Przegląd rozwiązań

Format druku A5 symbolizuje rozmiar klasycznego zeszytu szkolnego. W praktyce jest to więc po prostu połowa kartki A4. Tego rodzaju druk jest wykorzystywany do tworzenia ulotek oraz broszur informacyjnych lub też do kopiowania małych książek i pism. Wymiary kartki A5 to 148x210 mm, czyli około 31 cm².

Przeczytaj również: Maseczki z nadrukiem firmowym

Format A0 – jaki to rozmiar?

Rozmiar kartki A0 wynosi 840 × 1180 mm, czyli około 1000 cm². Jest to więc naprawdę duży element. Tego rodzaju format bywa stosowany do druku i kopiowania plakatów oraz innych produktów dekoracyjnych lub też zdjęć. Warto także wiedzieć, że A0 to dwukrotność formatu A1.

Przeczytaj również: Metody nanoszenia nadruków na gadżety reklamowe

W celu skorzystania z usług profesjonalnego druku ulotek, wizytówek, szyldów reklamowych i wielu innych produktów warto skorzystać z oferty np. firmy poligraficznej Biurowiec ze Starego Sącza.

Ile milimetrów ma format drukarski A1, A2 i A3?

Format drukarski A1 ma dokładnie 594 × 841 mm, co daje wynik około 500 cm². Ten rozmiar jest więc używany do tworzenia obszernych plakatów oraz elementów dekoracyjnych lub powielania i drukowania map.

Kartki w formacie A2 mają wymiary  420 × 594 mm. Powierzchnia takich elementów wynosi więc około 250 cm².

Rozmiar kartek w formacie A3 to natomiast 297 × 420 mm, czyli około 125 cm².

Jakie wymiary mają kartki A6, A7 i A8?

Kartki w tych formatach są mniejsze niż poprzednio opisywane elementy. Warianty oznaczane symbolem A6 mają więc rozmiar 105 × 148 mm, co stanowi połowę popularnych zeszytów. Format A7 ma wymiary 74 × 105 mm, a druk A8 mierzy 52 × 74 mm. W praktyce więc używa się ich do tworzenia ulotek, mini książek oraz innych elementów marketingowych wykorzystywanych głównie w reklamie.

W ramach przydatnej ciekawostki warto wspomnieć, że popularne w Polsce wizytówki mają najczęściej rozmiar 50 × 90 mm. Najchętniej wybierane ulotki uzyskują natomiast format od A7, aż do A3.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.