Artykuł sponsorowany

Elementy przestrzenne w technologii druku 3D

Elementy przestrzenne w technologii druku 3D

Czy wiesz, że druk 3D został spopularyzowany w 1984 roku przez Chucka Hulla? To właśnie on opracował tę technologię, która jest obecnie tak ogromnym wsparciem dla przemysłu. Pierwszym przedmiotem, który powstał w 3D, była filiżanka do herbaty dla żony pomysłodawcy. W dzisiejszych czasach na drukarkach tego typu można stworzyć praktycznie wszystko. Jak to wygląda w praktyce?

 

Na czym polega technologia druku 3D?

 

Drukarki 3D są najczęściej wykorzystywane w przemyśle, budownictwie i medycynie. Oczywiście z ich możliwości czerpią wszelkiego typu branże. Drukowanie elementów przestrzennych w technologii 3D opiera się na metodzie przyrostowej. Produkty powstają poprzez nakładanie na siebie kolejnych warstw materiału. Ten proces jest nazywany modelowaniem, którego efektem są trójwymiarowe obiekty. Całość przebiega z zastosowaniem najnowszego oprogramowania komputerowego.

Aby elementy przestrzenne w technologii druku 3D mogły w ogóle powstać, potrzebne są właściwe narzędzia i komplet przygotowanych figur. Przestrzenne druki wymagają wcześniejszego zaprojektowania. Projekt przenosi się do komputera i na tej podstawie rozpoczyna się proces druku. Dzięki temu element doskonale oddaje wcześniejsze założenia i jest zgodny z wytycznymi klienta.

Jakie są zalety druku 3D?

 

Druk 3D to szereg korzyści dla producentów. Przede wszystkim umożliwia drukowanie pojedynczych artykułów albo elementów w niskiej cenie, bez konieczności uruchamiania linii produkcyjnej. Pozostałe zalety to:

  • wprowadzanie preferowanych zmian w projekcie i udoskonalania elementu,
  • dokładne odzwierciedlenie kształtu modelu,
  • drukowanie przedmiotów o nawet najbardziej zaawansowanych geometriach,
  • eliminacja błędu projektu,
  • skrócenie czasu wprowadzenia na rynek nowego projektu,
  • obniżenie kosztów produkcji.

Jakie są rodzaje druku 3D?


Z zastosowaniem technologii druku 3D powstają elementy przestrzenne różnego typu. Są to gotowe produkty z tworzywa sztucznego, jak i wymagające obróbki oraz elementy innych przedmiotów czy też prototypy. Jak wymienia specjalista z firmy 3D-Tal, ich wytworzenie jest możliwe dzięki kilku rodzajom druku 3D:

  •  części metalowych – polega na laserowym spiekaniu proszków różnych metali, w tym stopów aluminium,
  • w kolorach – doskonała metoda do tworzenia wielokolorowych prototypów z gipsu, w której gipsowy materiał proszkowy jest utwardzany warstwowo,
  • metodą proszkową – opiera się na warstwowym spiekaniu proszku na bazie nylonu przy użyciu wiązki laserowej,
  • z użyciem wiązki UV – metoda wykorzystywana w tworzeniu modeli, prototypów, części oraz form wtryskowych.

Specjaliści zawsze dobierają odpowiednią metodę, która będzie najlepsza w przypadku indywidualnego zlecenia.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.