Artykuł sponsorowany

Drukowanie plakatów krok po kroku

Drukowanie plakatów krok po kroku

Plakaty najczęściej kojarzą się z reklamami firm i eventów organizowanych w okolicy. Są one jednak nie tylko formą reklamy, ponieważ mogą stanowić również ozdobę salonu czy sypialni. Wystarczy oprawić je w estetyczne ramy wykonane z drewna lub metalu. Nie każdy plakat będzie jednak dobrze prezentował to, co ma się na nim znaleźć. Aby temu zapobiec musimy dokładnie wybrać zarówno format, jak i jakość druku. Gdzie najlepiej wydrukować plakat i jak dokładnie wygląda proces produkcji plakatów?

Najważniejszy jest projekt

Aby plakat prezentował się jak najlepiej, najpierw należy wybrać odpowiedni projekt. Najwięcej pomysłów można znaleźć w Internecie, ale indywidualne pomysły kreatywnych twórców będą wyglądały jeszcze efektywniej. Jeśli chcemy zawęzić poszukiwania, powinniśmy wpisać w wyszukiwarkę frazę, która określi nasze wymagania. Następnie musimy zdecydować, czy na plakacie ma znajdować się wyjątkowe zdjęcie, grafika, czy napis. Pozwoli to znaleźć unikalne elementy i dokładnie przygotować projekt, jakiego oczekujemy. 

Przeczytaj również: Skuteczna reklama outdoorowa, czyli jaka?

Jak mówi specjalista z drukarni warszawa-drukarnia.pl: ,,Inspiracji warto szukać na stronach agencji stockowych, rysowników, czy w kreatywnych aplikacjach. Jeśli chodzi o chwytliwe hasła motywacyjne lub reklamowe to można je znaleźć na blogach tematycznych, których w Internecie jest mnóstwo." 

W przypadku, gdy nie mamy własnego pomysłu na plakat, można zgłosić się do zaprzyjaźnionego grafika. Będzie on w stanie wykonać projekt według naszych oczekiwań, a cena jego wykonania nie powinna być zbyt wysoka.

Przeczytaj również: Jaką metodę wykorzystać do druku plakatów?

Wybór drukarni i proces drukowania

Nawet najpiękniejszy projekt nie będzie prezentował się dobrze, jeśli zostanie wykonany w nieodpowiedni sposób. Dlatego wybór profesjonalnej drukarni jest tak naprawdę najważniejszym elementem w procesie drukowania plakatów. Nie musimy się jednak martwić o to, że dobrze wykonany wydruk wiąże się z dużą ceną. Wiele drukarni oferuje wydruk od kilku do kilkunastu sztuk w niewielkiej cenie, która jest uzależniona przede wszystkim od formatu plakatu. Gdy wybierzemy właściwą drukarnię, musimy dostarczyć do niej projekt. Najczęściej drukarnie wymagają plików PDF lub JPEG zapisanych w CMYK. Jest to o tyle istotne, że tryb kolorystyczny z programu, można bezpośrednio przełożyć na wykonanie projektu. Plik z projektem musi także mieć rozdzielczość, co najmniej 300dpi i odpowiedni rozmiar dopasowany do tak wysokiej wartości. Zapewni to zadowalającą wyrazistość detali po wydruku. Z każdej strony projektu warto umieścić około 4 milimetry wolnej przestrzeni, aby po wycięciu plakatu nie powstały białe linie. Najlepiej jest zdecydować się więc na plakat, na którego krawędziach nie będą znajdować się ważne informacje, czy napisy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.