Artykuł sponsorowany

Druk fleksograficzny i etykiety flekso. Co kryje się pod tymi nazwami?

Druk fleksograficzny i etykiety flekso. Co kryje się pod tymi nazwami?

Druk na różnego rodzaju materiałach jest obecnie możliwy dzięki nowoczesnym technologiom. Dobór właściwego rozwiązania ma znaczący wpływ na uzyskiwany efekt końcowy. Aby uzyskać wyraziste kontury oraz kształty, żywe kolory i głębokie nasycenie, trzeba zadbać o właściwy sposób druku, rodzaj barwnika i medium. Sprawdź, czym są druk fleksograficzny oraz etykiety flekso i dlaczego mogą być optymalnym rozwiązaniem!

Druk fleksograficzny

Charakterystyczną cechą druku fleksograficznego jest bogactwo oraz różnorodność technik dekoracyjnych. Jest on optymalnym rozwiązaniem w sytuacji, gdy konieczne jest wykonanie wielu etykiet lub opakowań jednocześnie. Umożliwia on zastosowanie wielu różnych podłoży, m.in. papieru, tworzyw sztucznych, folii, materiałów o nierównej i niejednolitej nawierzchni. To dobry sposób na stworzenie projektu z ciekawym projektem graficznym i chwytliwym przekazem marketingowym.

Fleksografia pozwala na nanoszenie wybranych lakierów uszlachetniających oraz zdobień na etykiety i opakowania. Umożliwia ponadto uzyskanie wysokiej jakości druku wypukłego. Stosuje się tu ciekłe farby szybkoschnące oraz elastyczne formy drukarskie. Dzięki swoim walorom jest chętnie wykorzystywana przede wszystkim w branżach, dla których duże znaczenie mają przyciągające wzrok, atrakcyjne opakowania produktów. Możliwości są tu niemal nieograniczone, w technologii tej wykonuje się nawet najbardziej skomplikowane zamówienia. Najczęściej druk fleksograficzny stosuje się w przypadku wytwarzania:

  • elastycznych, tekturowych oraz kartonowych opakowań,

  • mniejszych oraz większych etykiet,

  • plastikowych toreb,

  • różnego rodzaju reklam, przede wszystkim projektowanych w dużej rozdzielczości.

Etykiety flekso

Jak wskazują specjaliści z firmy Eurodruk, etykiety flekso są obecnie szeroko stosowane przy oznaczaniu opakowań, głównie w branży kosmetycznej i spożywczej. Są wykonane z papieru matowego lub błyszczącego, o zróżnicowanej strukturze oraz gramaturze lub z folii samoprzylepnych.

Etykiety te mogą być lakierowane i laminowane, a także tłoczone na ciepło. Technologia ta pozwala na wykonywanie hologramów, a także złote i srebrne uszlachetnianie etykiet.

Druk tą metodą wiąże się z wysokimi nakładami, liczonymi w tysiącach sztuk. Mimo iż koszty przygotowania etykiety są dość znaczne, w przeliczeniu na jedną sztukę stają się opłacalne, z uwagi na możliwość utrzymania pełnej powtarzalności drukowanych etykiet.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.