Materiał Partnera

Druk fleksograficzny i etykiety flekso. Co kryje się pod tymi nazwami?

Druk fleksograficzny i etykiety flekso. Co kryje się pod tymi nazwami?

Druk na różnego rodzaju materiałach jest obecnie możliwy dzięki nowoczesnym technologiom. Dobór właściwego rozwiązania ma znaczący wpływ na uzyskiwany efekt końcowy. Aby uzyskać wyraziste kontury oraz kształty, żywe kolory i głębokie nasycenie, trzeba zadbać o właściwy sposób druku, rodzaj barwnika i medium. Sprawdź, czym są druk fleksograficzny oraz etykiety flekso i dlaczego mogą być optymalnym rozwiązaniem!

 

Druk fleksograficzny

Charakterystyczną cechą druku fleksograficznego jest bogactwo oraz różnorodność technik dekoracyjnych. Jest on optymalnym rozwiązaniem w sytuacji, gdy konieczne jest wykonanie wielu etykiet lub opakowań jednocześnie. Umożliwia on zastosowanie wielu różnych podłoży, m.in. papieru, tworzyw sztucznych, folii, materiałów o nierównej i niejednolitej nawierzchni. To dobry sposób na stworzenie projektu z ciekawym projektem graficznym i chwytliwym przekazem marketingowym.

 

Fleksografia pozwala na nanoszenie wybranych lakierów uszlachetniających oraz zdobień na etykiety i opakowania. Umożliwia ponadto uzyskanie wysokiej jakości druku wypukłego. Stosuje się tu ciekłe farby szybkoschnące oraz elastyczne formy drukarskie. Dzięki swoim walorom jest chętnie wykorzystywana przede wszystkim w branżach, dla których duże znaczenie mają przyciągające wzrok, atrakcyjne opakowania produktów. Możliwości są tu niemal nieograniczone, w technologii tej wykonuje się nawet najbardziej skomplikowane zamówienia. Najczęściej druk fleksograficzny stosuje się w przypadku wytwarzania:

  • elastycznych, tekturowych oraz kartonowych opakowań,
  • mniejszych oraz większych etykiet,
  • plastikowych toreb,
  • różnego rodzaju reklam, przede wszystkim projektowanych w dużej rozdzielczości.

 

Etykiety flekso

Jak wskazują specjaliści z firmy Eurodruk, etykiety flekso są obecnie szeroko stosowane przy oznaczaniu opakowań, głównie w branży kosmetycznej i spożywczej. Są wykonane z papieru matowego lub błyszczącego, o zróżnicowanej strukturze oraz gramaturze lub z folii samoprzylepnych.

Etykiety te mogą być lakierowane i laminowane, a także tłoczone na ciepło. Technologia ta pozwala na wykonywanie hologramów, a także złote i srebrne uszlachetnianie etykiet.

Druk tą metodą wiąże się z wysokimi nakładami, liczonymi w tysiącach sztuk. Mimo iż koszty przygotowania etykiety są dość znaczne, w przeliczeniu na jedną sztukę stają się opłacalne, z uwagi na możliwość utrzymania pełnej powtarzalności drukowanych etykiet.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję