Artykuł sponsorowany

Druk do celów reklamowych. Przegląd rozwiązań

Druk do celów reklamowych. Przegląd rozwiązań

Pomimo rozwoju technologicznego i coraz większego znaczenia internetu drukowane materiały reklamowe nie odeszły do lamusa. Wciąż jest to jedna ze skuteczniejszych metod zdobycia potencjalnych klientów. Druk do celów reklamowych to wciąż popularne ulotki, plakaty, broszury, foldery i katalogi, ale również nowocześniejsze rozwiązania, na przykład nakładki na sensomaty. Przyjrzyjmy się bliżej wszystkim możliwościom.

 

Zanim przejdziemy do właściwego tematu warto wspomnieć o rodzajach druku – ponieważ podczas zlecania wykonania materiałów reklamowych z pewnością spotkamy się z pojęciem druku cyfrowego oraz offsetowego. Obydwa charakteryzują się wysoką jakością wydruków, jednak istnieją pomiędzy nimi dwie zasadnicze różnice, istotne z punktu widzenia klienta: koszty oraz czas realizacji. W przypadku dużych nakładów (powyżej 100 sztuk) zdecydowanie bardziej opłacalny jest druk offsetowy. Dodatkowo offset pozwala na wydrukowanie plików wielkoformatowych z zachowaniem najwyższej jakości wydruku. Jeżeli zależy nam na czasie lub potrzebujemy niewielkiej ilości wydruków – lepszym rozwiązaniem jest druk cyfrowy.

 

Ulotka – podstawowy materiał reklamowy

Ulotki cieszą się niesłabnącą popularnością. Nic dziwnego – nie wszyscy regularnie korzystają z internetu, a w gąszczu informacji trudno przebić się z informacją na temat swojej firmy. Tymczasem ulotka może być bardzo skuteczną możliwością dotarcia do potencjalnego klienta. Warto jednak zastanowić się, co dokładnie powinno się na niej znaleźć. Ponieważ jest to druk, który charakteryzuje się niewielką powierzchnią informacje zawarte w ulotce powinny być maksymalnie skoncentrowane, a jednocześnie nie powinno ich być zbyt dużo. Treść w ulotce musi być na tyle interesująca, by osoba, która ją otrzymała przeczytała znajdujące się w niej informacje oraz była zainteresowana skorzystaniem z usług lub przedmiotów oferowanych przez firmę.

Ważny jest nie tylko tekst, ale również oprawa graficzna – większość osób jest wzrokowcami i to warstwa wizualna wybija się na pierwszy plan. Aby ulotka nie trafiła do kosza warto umieścić informacje o rabacie dostępnym po okazaniu ulotki. Równie ważny jest dobór odpowiedniego papieru oraz rodzaju druku, dzięki czemu ulotka będzie prezentowała się atrakcyjnie – to w końcu wizytówka naszej firmy, dlatego nie może być wykonana niechlujnie. Warto więc skorzystać z usług drukarni, która posiada duże doświadczenie w drukowaniu ulotek, na przykład drukarni offsetowej ANEX we Wrocławiu.

 

Broszury, foldery, katalogi

Nieco więcej informacji, treści, grafik lub zdjęć można zawrzeć w folderach, broszurach lub katalogach. Czym różnią się te rodzaje druków? Przede wszystkim liczbą stron. Folder to arkusz złożony na pół – w związku z czym powstają cztery strony, które można zapełnić informacjami. Z powodzeniem można wykorzystać folder zamiast ulotki. Broszura jest już formą bardziej zaawansowaną, ponieważ informacje dotyczące działalności firmy można umieścić aż na 48 stronach. Są one zazwyczaj połączone za pomocą zszywek. Od katalogu broszura różni się brakiem dodatkowej okładki. W tym przypadku rolę okładki pełni zewnętrzny arkusz, wykonany z takiego samego papieru, co wnętrze. To doskonały sposób na prezentacje usług niewielkich firm.

Zaawansowaną formą druku do celów reklamowych jest katalog, który składa się z okładki oraz środka połączonego razem zazwyczaj za pomocą szycia (choć możemy spotkać się również z katalogami klejonymi). Okładka może być uszlachetniona, na przykład wykonana z grubszego papieru, pokrytego folią lub lakierem. Podobnie jak w przypadku każdego innego rodzaju wydruku tu również liczy się głównie treść. Jednak w przypadku folderów, broszur i katalogów mamy zdecydowanie więcej możliwości. Warto pamiętać, zwłaszcza w przypadku broszur i katalogów, że sięgają po nie głównie klienci zainteresowani usługami danej firmy, którzy chcą lepiej poznać oferowane przedmioty. Dlatego podczas tworzenia treści lepiej skupić się na funkcji informacyjnej. Funkcję perswazyjną można zastosować w ulotkach i folderach, które służą przede wszystkim do zachęcenia zapoznania się z działalnością firmy.

 

Plakaty reklamowe, także wielkoformatowe

Plakaty reklamowe to obok ulotek jeden z najczęściej wykorzystywanych druków reklamowych. Najczęściej występujące formaty plakatów to B1 o wymiarach 707x1000 mm i B0 o wymiarach 1000x1414 mm. Z powodzeniem można wydrukować jednak plakaty o formacie większym niż B0, o polu zadruku 1200x1620 mm. Duży afisz ma zdecydowanie większą przewagę – jest łatwiej zauważalny, a w miejscach o dużym natężeniu ruchu ma możliwość dotarcia do sporej liczby potencjalnych klientów. Dodatkowo plakaty mogą zostać uszlachetnione, dzięki czemu będą prezentowały się jeszcze lepiej.

Afisze i plakaty reklamowe zawierają mniej treści pisanej niż inne formy reklamy. W zamian za to są zazwyczaj bardziej atrakcyjne wizualnie – ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi. Z tego względu często umieszcza się je w miejscach często uczęszczanych, na przykład na przystankach komunikacji miejskiej. Pasażerowie oczekujący na autobus lub tramwaj z pewnością zwrócą uwagę na przyciągający wzrok plakat.

 

Nakładki na sensomaty – nowoczesna forma reklamy

Sensomaty, czyli bramki antykradzieżowe znajdują się już niemal w każdym większym sklepie. Coraz częściej spełniają dodatkową funkcję – jako nośnik reklamy. Nie da się ukryć, że znajdują się w atrakcyjnym miejscu, można je dostrzec nawet z większej odległości, a co więcej nie wymagają specjalnego przygotowania. Plakaty reklamowe umieszcza się na specjalnych kartonowych tubach, które następnie nakłada się na bramki wejściowe – i to wszystko! Plakaty reklamowe w formie nakładek na sensomaty to rozwiązanie stosunkowo nowe, ale cieszące się coraz większym zainteresowaniem. Nic dziwnego – wszyscy klienci odwiedzający sklep muszą je minąć. Dodatkowo są również widoczne dla osób przechodzących obok, a tym samym mogą zachęcać do wejścia i skorzystania z usług danej firmy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.