Dlaczego warto postawić na materiały POS w marketingu?
Marketing poza środkami masowego przekazu określa się jako marketing BTL (below the line). W szczególności stosuje się tu materiały POS (point of sale), czyli takie, które pojawiają się w miejscu sprzedaży. To tam klient dokonuje finalnej decyzji zakupowej, motywowanej dotychczasowymi doświadczeniami z daną marką, ale też obecnością skutecznych materiałów o charakterze reklamowym. W czasach Internetu łatwo o zbagatelizowanie roli materiałów POS w zwiększaniu sprzedaży produktów. Niesłusznie – są one niezwykle skuteczne i mają duże znaczenie. Dowiedz się więcej o zaletach materiałów POS i poznaj ich zastosowanie.
Materiały POS – co to jest?
Materiały POS określa się także jako POSM (point of sale marketing). Może to być materiał reklamowy umieszczony w miejscu, w którym ma nastąpić sprzedaż (point of purchase). Najczęściej umieszcza się je w sklepach wielkopowierzchniowych, ale też na niewielkiej przestrzeni handlowej, na przykład w kiosku. Może to być więc nawet reklama umieszczona na podkładce do wydawania reszty. Reklamuje konkretny produkt bądź przypomina o danej marce i ma ogromne znaczenie dla sfinalizowania dotychczasowych działań marketingowych. To stojące, naklejone lub wiszące materiały promocyjne, z którymi mamy styczność na co dzień, a rzadko uświadamiamy sobie ich znaczenie.
Przeczytaj również: Jakie materiały POS najczęściej kupują firmy w Polsce?
Możemy skorzystać z różnych kryteriów podziału materiałów POS. Najczęściej zwraca się uwagę na to, czy są miękkie czy twarde. Miękkie to ulotki, plakaty lub wiele innych produktów wykonanych z tektury, roli czy papieru. Z kolei twarde to na przykład standy czy potykacze z tworzywa sztucznego, aluminium, drewna lub metalu. Przykłady materiałów tego typu znajdziesz u polskiego producenta POP Time, który specjalizuje się w tej dziedzinie. Marka dysponuje ponad tysiącem produktów z oferty standardowej oraz realizuje specjalne zamówienia, stawiając na jakość wykonania i estetykę. Możesz także skorzystać z usługi projektowania, co pozwala w sposób atrakcyjny wizualnie zareklamować dany produkt.
Przyciągają wzrok
Tego typu materiały przeznaczone są do przekonania klienta detalicznego do zakupu konkretnego produktu już w miejscu sprzedaży. Z tego powodu tak istotne jest, by były atrakcyjne wizualnie. Ich zadaniem jest zwrócić na siebie uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowej. Odpowiednie ich rozmieszczenie sprawia, że klient przypomina sobie lub uświadamia chęć zakupu.
Warto skorzystać z nowych trendów w tej dziedzinie. Świetnie sprawdzają się podświetlane materiały, które bardziej niż inne przyciągają wzrok. Można skorzystać z takich, które reagują na ruch czy dotyk. Znakomitym rozwiązaniem są interaktywne materiały POS, które idą z duchem czasu i odpowiadają na potrzeby naszej cyfrowej cywilizacji.
Szeroka gama materiałów POS
Rodzaje materiałów POS są bardzo zróżnicowane. W tym przypadku, podobnie jak w innych gałęziach marketingu, kreatywność jest w cenie. Możesz skorzystać zarówno z materiałów reklamowych wykonanych z tworzyw sztucznych czy aluminium, jak i drewna. Estetyka ma tu szczególne znaczenie, dlatego warto korzystać z usług specjalistów w tej dziedzinie. Do wyboru masz zróżnicowane typy materiałów tego typu:
standy reklamowe
stojaki na ulotki
podajniki na katalogi
ekspozytory na produkty
toppery, naklejki
hangery z nadrukiem
makiety przedstawiające produkt w powiększeniu
potykacze
ramy OWZ
shelf-stoppery, osłonki cenowe
listwy cenowe
wysięgniki magnetyczne
krawaty reklamowe
tacki produktowe
organizery i pojemniki na produkty
i wiele, wiele innych. Wybór konkretnego rodzaju materiału POS zależy od Twoich preferencji i branży. Odpowiednia decyzja pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż.
Uzupełniają kampanię marketingową
Materiały POS najczęściej są uzupełnieniem klasycznej kampanii reklamowej w środkach masowego przekazu. Kampania ma za zadanie stworzyć u odbiorcy konkretny obraz marki i utrwalić go. Z kolei takie materiały pomagają podjąć finalną decyzję już w sklepie. Dzięki temu klient przypomina sobie o producencie i stawia właśnie na jego produkty. Po zakończeniu kampanii reklamowej nadal możesz stosować materiały POS – pełnią one wtedy funkcję informacyjną. Jak widać, warto zainwestować w tego typu produkty – pamiętaj jednak, by zwracać uwagę na jakość wykonania, ponieważ ma ona wpływ na odbiór materiału przez konsumenta.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana