Dlaczego bilonownica to dobre miejsce na reklamę?

W reklamie dąży się do wykorzystania każdego nośnika informacji, który może pomóc w przekonaniu klienta do zakupu. W ocenie efektywności dotarcia do klienta trzeba jednak uwzględniać również poziom niezbędnych nakładów. Największą skuteczność można uzyskać wtedy, gdy uda się przekonać nabywców przy jak najniższych wydatkach. Szczególnie cenne są więc m.in. takie przedmioty jak bilonownice, które „towarzyszą” klientom w punktach sprzedaży.
Czym jest bilonownica i do czego służy?
Bilonownica to standardowe wyposażenie każdego punktu sprzedaży od eleganckiego butiku po kiosk, w którym można kupić prasę. Pod tą nazwą kryje się tacka, która służy do układania wydawanej przez sprzedawcę reszty – monet oraz banknotów – a od pewnego czasu także wydawanego wydruku z kasy fiskalnej. Na tacce układamy też pieniądze, płacąc gotówką, czy wszelkiego rodzaju karty rabatowe pokazywane sprzedawcy. Na niej sprzedający często umieszcza też podawane drobiazgi np. bilety autobusowe. Bilonownica nazywana często także podstawką wydawczą lub angielskim określeniem cash tray zwykle jest dość masywna i solidna, by nie została przypadkiem strącona lub przesunięta zbyt daleko od stanowiska kasowego. Może mieć różną formę, najczęściej jest to rodzaj wykonanej z tworzywa sztucznego okrągłej albo prostokątnej tacki z wgłębieniem, a nierzadko także specjalnie wyprofilowanym rantem – wyjaśnia przedstawiciel firmy NOEX, specjalizującej się w wytwarzaniu artykułów reklamowych i laboratoryjnych z tworzyw sztucznych.
Nieodłącznym elementem większości bilonownic jest umieszczona na nich reklama. Może ona mieć formę wykonanego na tacce nadruku lub naklejonej folii. Często spotyka się też materiały reklamowe w postaci wydruków wkładanych do specjalnie przygotowanej szczeliny lub zaklejanych między elementami z tworzywa. Zwykle przekaz reklamowy z uwagi na ograniczoną powierzchnię ogranicza się do loga firmy czy nazwy produktu, w niektórych przypadkach prezentowane są też zdjęcia produktów albo ich opakowań. W praktyce nie ma tu żadnych ograniczeń i wszystko zależy od inwencji agencji reklamowej lub działu marketingu decydującego o tym, co zostanie wyeksponowane.
Bilonownice są na ogół wytwarzane z przezroczystego tworzywa sztucznego odpornego na zarysowania i zabrudzenia np. polistyrenu lub ze szkła. W wielu przypadkach ich konstrukcja jest bardziej złożona i składa się z dodatkowych elementów np. fragmentów wykonanych z metalu, np. anodowanego aluminium. Bilonownice mogą być też wyposażane w podświetlenie LED-owe czy być zrobione w formie gablotki, która pozwala na wyeksponowanie sprzedawanych towarów na ogół np. opakowań leków dostępnych bez recepty czy przedmiotów przypominających opakowania produktów kupowanych pod wpływem impulsu – np. gum do żucia lub słodyczy.
W jaki sposób można wykorzystywać bilonownice w działalności promocyjnej?
Wykorzystywanie bilonownicy jako nośnika reklamowego to okazja na dodatkowe zapoznanie klienta z przekazem reklamowym. Bilonownice stanowią szczególny przykład materiałów typu POS (Point of Sale Materials), czyli służących do zachęcania do zakupu w miejscu sprzedaży. Mogą być wykorzystywane w kampaniach, które budują wśród konsumentów świadomość marki, szczególnie gdy są łączone z innymi materiałami – wszelkiego rodzaju zawieszkami, naklejkami umieszczanymi na podłodze czy znacznikami lokowanymi na półkach, gdzie wyłożone są konkretne produkty. Bilonownice nadają się też znakomicie do skłaniania do wyboru konkretnych wyrobów kupowanych pod wpływem impulsu, a także dają możliwość zwrócenia uwagi na konkretną markę w momencie, gdy klient rozważa, który z oferowanych w punkcie sprzedaży produktów zapewni mu większą satysfakcję i korzyści.
Bilonownica to jednak nie tylko możliwość promowania konkretnych wyrobów, ale także samego punktu sprzedaży. Można na niej umieścić zarówno logo sieci sklepów, stacji benzynowych albo punktów usługowych, jak i pojedynczej firmy. Bilonownice sprawdzą się także w lokalach gastronomicznych – barach, pubach i bistrach. Mogą być użyteczne w lodziarniach, cukierniach i miejscach sprzedaży pieczywa z określonej piekarni. Używanie bilonownic w celach reklamowych to również możliwość pokazywania materiałów związanych z aktualnie trwającą kampanią reklamową czy też sposób na informowanie o bieżących promocjach albo konkursach.
Warto pamiętać, że bilonownice są bardzo trwałe, przez co umieszczona na nich reklama może znajdować się w zasięgu wzroku klientów przez długi czas. W takim przypadku przekaz reklamowy będzie musiał mieć jednak możliwie uniwersalny charakter, jeśli będzie wykonany w sposób trwały. Jeżeli jednak bilonownica ma możliwość zmiany umieszczanych w niej materiałów, nie ma przeszkód, żeby eksponować w niej różne komunikaty reklamowe. Bilonownice o bardziej skomplikowanej budowie np. podświetlane LED-ami mogą być również atrakcyjnym elementem wyposażenia wnętrza, zwłaszcza w mniejszym punkcie, gdzie ilość tego rodzaju akcesoriów jest z konieczności mniejsza.
Zamawianie bilonownic jest stosunkowo niedrogie w porównaniu z korzyściami, jakie można za ich pomocą osiągnąć. Włączone w cały strumień przekazu marketingowego będą znakomicie uzupełniać inne stosowane metody, stając się niemal darmową powierzchnią reklamową. Przez wiele firm zajmujących się dystrybucją rozmaitych produktów są one włączane do pakietów oferowanych sprzedawcom detalicznym, którzy w zamian za otrzymane akcesoria oraz korzystne marże decydują się na nieoferowanie produktów konkurencji lub godzą się na ich eksponowanie w mniej atrakcyjnych miejscach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Reklamatic - Flagi Reklamowe , Producent i serwis masztów flagowych
Reklama - artykuły, akcesoria
woj. małopolskie30-698 Kraków, Landaua 28