Artykuł sponsorowany

Czym są elastomery?

Czym są elastomery?

Choć reklama kojarzy nam się przeważnie ze spotami telewizyjnymi oraz różnymi formami marketingu internetowego, to dziedzina ta jest dużo starsza i korzysta ze znacznie większej obfitości form. Przez lata zmieniały się również materiały, jakich używano w promocji działalności gospodarczej. W ostatnich latach dość powszechnie spotykane są elastomery – elementy z tworzywa sztucznego, którymi można zdobić elementy odzieży.

Elastomery – jedno słowo, dwa znaczenia

W chemii elastomerami nazywamy grupę polimerowych tworzyw naturalnych lub sztucznych, charakteryzują się tym, że pod wpływem działania sił mechanicznych – rozciągania, ściskania etc. - zachowują swoją strukturę, a po odkształceniu są w stanie powracać do swej pierwotnej formy. Najbardziej znanymi elastomerami są różnego rodzaju gumy, których używa się między innymi do produkcji opon. W branży reklamowej elastomerami nazywa się z kolei wykonane metodą wtryskiwania elementy z miękkiego PCV, których używa się między innymi w charakterze naszywek na różne części garderoby – na przykład bluzy, koszulki, czapki czy buty.

Elastomery na odzież – zastosowanie oraz zalety rozwiązania

Elastomery, potocznie nazywane również „żelkami” cieszą się w ostatnim czasie sporą popularnością. Bardzo często można je spotkać na elementach odzieży reklamowej czy firmowej – przybierają wtedy zazwyczaj formę logo marki. Stosowane są również do wykańczania zwykłych ubrań, powszechnie dostępnych w sklepach odzieżowych.

- Popularność takich emblematów wynika z wielu ich zalet – mówi przedstawiciel  firmy Imar, specjalizującej się w produkcji elastomerów, wszywek i przywieszek na ubrania –  Przede wszystkim są one bardzo uniwersalne. Z płynnego tworzywa sztucznego jesteśmy w stanie wykonać naszywkę o właściwie dowolnym kształcie, nawet charakteryzujący się dużą ilością detali. Sama procedura wtryskiwania tworzywa do formy jest tania i bardzo wydajna, dlatego w krótkim czasie jesteśmy w stanie wytworzyć duże ilości identycznych emblematów.

Samo tworzywo ma również wiele plusów. Przede wszystkim jest bardzo trwałe – nie rozpuszcza się, nie pęka pod wpływem działania sił mechanicznych, trudno je przeciąć. Ponadto dzięki barwieniu w masie zachowuje swój kolor i przez długi czas wygląda, jakby przed chwilą wyszło od producenta. A jest to bardzo ważne przy tworzeniu wysokiej jakości odzieży reklamowej czy gadżetów, które zamierzamy podarować naszym klientom. Elastomery można tworzyć w dowolnych kolorach, a także łączyć ze sobą różne kolory dla uzyskania pożądanego efektu wizualnego. Prawidłowo umieszczona naszywka tego typu doskonale radzi sobie z upływem czasu oraz nawet częstym praniem.

Czy warto?

Jak widzimy, elastomery na odzież to świetnie rozwiązanie, jeśli zależy nam na umieszczeniu dekoracyjnego akcentu na odzieży, której używamy w reklamie lub w charakterze ubrania służbowego. To doskonała alternatywa dla powszechnie używanej techniki nadruków.  


Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.