Artykuł sponsorowany

Czym różni się hot-stamping od cold-stampingu?

Czym różni się hot-stamping od cold-stampingu?

Hot-stamping i cold-stamping to dwie z metod uszlachetniania druku. Spełniają takie same funkcje – ozdobne i zabezpieczające wydruk. Również pod względem wizualnym te dwie metody niczym się od siebie nie różnią. Wiele osób zastanawia się jednak nad wyborem między hot-stampingiem i cold-stampingiem. Zanim się tego dokona, warto poznać różnice między tymi dwiema technikami. Co wyróżnia hot-stamping i cold-stamping oraz na czym polegają te techniki?

Na czym polega hot-stamping?

Hot-stamping to najpopularniejsza technika uszlachetniania druku, zwana również termodrukiem. Wykorzystuje specjalną folię hot-stampingową i wypukłą matrycę, która jest podgrzewana do temperatury wrzenia. Ogromny wpływ na jakość i rodzaj uzyskanego efektu ma przy tej technice zastosowane urządzenie. Wybór maszyny odgrywa szczególne znaczenie w takich czynnościach, jak hot stamping do formatu B1. Wtedy bardzo liczy się łatwość i szybka praca sprzętu połączona z wydajnością. Na wybranych obszarach z planowanym drukiem nakładana jest następnie folia i klej, który topnieje na skutek oddziałującego ciepła. Klej formowany jest za pomocą tocznika z wypukłym rysunkiem, dociskającego daną powierzchnię. W ten sposób tworzy wypukły napis, który jest powleczony metaliczną folią. Metoda ta daje możliwość uzyskania różnych kolorów nadruku.

Na czym polega cold-stamping?

Cold-stamping to także jedna z technik uszlachetniania druku. Wykorzystuje jednak inne urządzenia i materiały, np. folię do cold-stampingu. Wyróżnia się typem, wymaga zastosowania dodatkowego kleju, który aplikowany jest za pomocą techniki fleksograficznej lub offsetowej. Odbywa się to tylko na obszarach, gdzie chce się wykonać zdobienie. Warstwę dodatkowego kleju dociska się do warstwy kleju, który znajduje się na folii cold-stampingowej. Wtedy dochodzi do oderwania barwnika od warstwy nośnej. Cold-stamping dotyczy głównie nanoszenia koloru złotego i srebrnego. Dlatego hot-stamping, który oferują usługi poligraficzne MegaLak zyskała taką przewagą nad cold-stampingiem.

Którą technikę uszlachetniania druku wybrać i dlaczego?

Choć wizualnie obie techniki są do siebie łudząco podobne, to jednak hot-stamping jest o wiele częściej wybieraną metodą, która uszlachetnia druk. Wynika to z szerszych możliwości zastosowania tej techniki. Hot-stamping może być stosowany praktycznie na każdym podłożu, dlatego tak chętnie jest używany na okładkach  książek, nadrukach na ubraniach oraz kartach kredytowych. Warto wybierać profesjonalne firmy, które oferują takie techniki uszlachetniania druku

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.