Artykuł sponsorowany

Czym jest sitodruk i gdzie się go wykorzystuje?

Czym jest sitodruk i gdzie się go wykorzystuje?

Sitodruk to jedna z najczęściej wykorzystywanych na rynku technik drukarskich. Ma wiele zalet, dlatego duże grono klientów decyduje się na zlecanie tego typu usługi firmom wyspecjalizowanym w tym zakresie. Zarówno właściwości, jak i sposoby wykorzystania tej techniki są bardzo szerokie, zatem warto je poznać. Sprawdź, czy sitodruk sprawdzi się także dla Twoich potrzeb.

Sitodruk – charakterystyka metody

Sitodruk to metoda druku, w przypadku której bazowym elementem jest rama z siatką. Technika ta polega na stworzeniu dowolnego wzoru, a następnie przeniesieniu go na materiał drukarski, czyli siatkę (sito) w postaci szablonu. Siatka wyposażona jest w oczka
o niewielkiej średnicy, które pozwalają na dokładne przepuszczanie farby w tych miejscach, w których ma zostać odbity wzór, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej klasy odbitki.

Szablon na sicie ma za zadanie zakryć miejsca niedrukowane, by farba przeniknęła wyłącznie przez niezakryte części i stworzyła pożądaną odbitkę. Warto jednak wiedzieć o tym, że sposób blokowania otworów zależy od takich czynników, jak gęstość sita, typ farby oraz rodzaj materiału, na którym ma powstać odbitka – tłumaczy ekspert z drukarni sitodrukowej AMIGO.  

Dość często wykorzystuje się siatki powlekanie profesjonalną emulsją światłoczułą, która jest naświetlana, wywoływana, a nieutrwalone elementy są wypłukiwane. W taki sposób powstaje gotowy do druku szablon. Następnie dochodzi do przetłoczenia farby przez siatkę na materiał – w sposób ręczny lub przy użyciu tzw. pras sitodrukowych.

Wspomniana technika druku powstała z myślą o zadrukowywaniu dużych płaszczyzn. Cieszy się sporą popularnością, zwłaszcza wśród klientów, którym zależy na otrzymaniu doskonale wyglądającego materiału promocyjnego lub reklamowego, z rewelacyjnym odwzorowaniem kolorów.

Jak wykorzystywać sitodruk?

Sitodruk ma zróżnicowane możliwości zastosowania i korzystają z niego przedstawiciele wielu sektorów biznesowych. Najczęściej sprawdza się w odniesieniu do branży odzieżowej. Natomiast w ten sposób mogą powstawać też produkty takie jak kolorowe pudła i kartony, plakaty, naczynia (w tym firmowe kubki z logo), etykiety czy płyty kompaktowe. Co ciekawe, w taki sposób można również tworzyć… układy scalone w mikroelektronice.

Ta metoda pozwala na tworzenie nadruków na takich  materiałach jak drewno, szkło, porcelana, papier, plastik czy metal. Właściwości użytkowe są zatem praktycznie nieskończone.

Czemu warto decydować się na sitodruk?

Co wyróżnia sitodruk na tle innych, równie popularnych technik drukarskich?

Przede wszystkim, niska cena, ponieważ ma się do czynienia z niskim kosztem produkcyjnym. Im większy nakład, tym bardziej się to opłaca z punktu widzenia klienta.

Kolejnym plusem techniki sitodruku jest doskonałe nasycenie kolorów. Jest to możliwe za sprawą dużej ilości farb. Jednocześnie, co warto podkreślić, taki nadruk jest nie tylko wyrazisty, ale i trwały. Wśród farb przeznaczonych do sitodruku można bowiem znaleźć preparaty odporne na promieniowanie UV czy na wilgoć.

Wreszcie bardzo istotną zaletą jest uniwersalność. Sitodruk można bowiem wdrażać na różnorodnych materiałach i powierzchniach o różnym wykończeniu.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.