5 cech dobrej ulotki reklamowej
Nowoczesne formy promocji nie wyparły tradycyjnych ulotek reklamowych. Sprawiły jednak, że trafiające do rąk potencjalnych klientów materiały drukowane powinny wyróżniać się nie tylko wysokiej jakości wykonaniem, ale także kilkoma innymi cechami, które decydują o tym, że zostaną dostrzeżone i nie trafią od razu do kosza na śmieci. Poznaj 5 cech dobrej ulotki reklamowej.
Co decyduje o skuteczności ulotki reklamowej?
Każdego dnia mamy styczność z różnymi ulotkami reklamowymi. Nawet te, które trafiają wprost do naszych rąk, więc nie trzeba się wysilać, żeby zdjąć je ze stojaka, często natychmiast kończą swój żywot w koszu na śmieci. Dlaczego tak się dzieje? Z kilku powodów, a jednym z nich jest to, że nie są w stanie niczym nas zainteresować. Powtarzalne projekty, słabej jakości papier, nieczytelny druk oraz brak tego czegoś, co decyduje, że oferta reklamowanej firmy skłoni nas do działania, sprawiają, że żywot przeciętnej ulotki reklamowej to zaledwie kilka minut. Można to zmienić, decydując się na druk ulotek, które nie będą jedynie skrawkiem papieru, ale staną się wartością dla osoby, w której ręce trafią.
- Ulotka może być skuteczną i tanią formą promocji, jednak trzeba dokładnie przemyśleć jej projekt i sprawić, aby pozostała z potencjalnym klientem na dłużej. Nie jest to proste, dlatego warto nawiązać współpracę z profesjonalną drukarnią, której pracownicy posłużą cenną radą i swoim doświadczeniem, co zaprocentuje skutecznością promocji – wyjaśnia ekspert z firmy Cztery Asy.
Jakie są najważniejsze cechy dobrej ulotki reklamowej?
1. Atrakcyjna forma graficzna
Dobrą i skuteczną ulotkę wyróżnia atrakcyjna forma graficzna. Materiały promocyjne muszą być czytelne oraz świadczyć o renomie firmy i jej stosunku do potencjalnych klientów. Ulotki drukowane na niskiej jakości papierze i w tradycyjnym formacie nie przyciągają uwagi, bo są typowe, dlatego warto pomyśleć nie tylko o innowacyjnym projekcie, ale także zmianie kształtu ulotki i inwestycji w lepszy papier.
2. Nieprzytłaczająca odbiorcy ilość treści
Ulotka nie służy opowiadaniu historii firmy, wyszczególnianiu wszystkich jej usług oraz opisywaniu krok po kroku zasad współpracy. Dobra ulotka zawiera minimum treści w maksymalnym wydaniu, wzbudza zainteresowanie i przyciąga wzrok, który trafia bezpośrednio na kluczową dla potencjalnego klienta treść.
3. Wezwanie do działania
Dora ulotka zachęca do działania i powoduje, że nawet osoba, która nie musi skorzystać z usług firmy, zastanowi się nad taką możliwością, jeżeli zostanie w odpowiedni sposób do tego zachęcona oraz zmotywowana. Obietnica rabatu w zamian za szybką reakcję działa jak magnes i pozwala zyskać dodatkowych klientów.
4. Podniesienie wartości ulotki
Dobra ulotka powinna wyróżniać się odpowiednią wartością. Jeżeli stanie się voucherem, kuponem rabatowym lub umożliwi skorzystanie z dodatkowych usług, to potencjalny klient nie rozstanie się z nią za szybko.
5. Obietnica, która czyni cuda
Jedynie ulotki obiecujące konkretne korzyści okazują się skuteczne. Z tego względu trzeba zastanowić się, w jaki sposób zachęcić klienta do działania i co mu obiecać, aby skorzystał z oferowanych mu produktów lub usług.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana